Nou, zó ben je blij met je nieuwe auto, en zó ben je ‘m alweer kwijt: hij staat bij de garage en wanneer ik ’m weer terug krijg is nog onbekend.
Al bij het wegrijden (tellerstand: 9km!) viel me op dat het lampje van de katalysator bleef branden. Maar de verkoper had me gezegd dat de katalysator nog wat ‘op gang moest komen’, en dat ik 'm vast ook wat zou ruiken. Dus ik dacht: zal wel meevallen.
Gisteren ging ik (km. stand inmiddels 150km) even terug, omdat er nog een verloopstekkertje tussen radio en antenne geplaatst moest worden. Gelijk even gemeld van dat lampje, en ze gingen ermee aan de slag.
Ondertussen heb ik nog allemaal gedoe gehad met de verkoper. Ik zal jullie de details besparen, maar hij heeft een paar enórme blunders gemaakt, en deed nu net of dat mijn schuld cq. pakkie-an was. Zeer slecht, en het laatste is daar nog niet over gezegd (ga officiële klacht indienen). Ze zullen vast niet allemaal slecht zijn daar, maar degene die ik heb getroffen weet echt niks van auto's verkopen of omgaan met mensen af. Dat ventje heeft nog een héle hoop te leren…
Toen ik weer weg wilde, bleek het probleem met de Duster groter dan gedacht: ik kreeg ‘m niet mee, kreeg een leen autootje, en ze zouden wel bellen als ze meer wisten. Ik al lichtelijk geïrriteerd, want hee: ik had ’m nét. Kon ik ‘m aan het eind vd middag weer ophalen, en wat denk je: nog geen 5 km. van de garage brandde het lichtje gewoon wéér! Dus gebeld, en ze zijn vanmorgen hier thuis ’m weer komen halen en ik heb nu een leenauto weer. Fijn, he? Not!
Ben zoooo teleurgesteld…. Denk je voor (ondanks ‘goedkoop Dacia’ is het toch nog een aardige smak!) veel geld een mooie nieuwe, probleemloze auto te hebben gekocht, en dan heb je er vanaf het begin geze*k mee. Ik heb gister een hele middag eraan gespendeerd, en wie weet hoeveel tijd en ergernis dit me nog gaat kosten? Ik woon niet bepaald naast de dealer ook, dus al die ritjes heen en weer tikken aardig aan (qua tijd EN brandstofkosten). Grrrrrr!!!!
Dus mensen: het kán leuk zijn, een mooie nieuwe auto, maar het kan dus ook VIES tegenvallen….