Nieuwe Duster al bij garage.... :(

  • Lien78

    Nou, zó ben je blij met je nieuwe auto, en zó ben je ‘m alweer kwijt: hij staat bij de garage en wanneer ik ’m weer terug krijg is nog onbekend. :(

    Al bij het wegrijden (tellerstand: 9km!) viel me op dat het lampje van de katalysator bleef branden. Maar de verkoper had me gezegd dat de katalysator nog wat ‘op gang moest komen’, en dat ik 'm vast ook wat zou ruiken. Dus ik dacht: zal wel meevallen.

    Gisteren ging ik (km. stand inmiddels 150km) even terug, omdat er nog een verloopstekkertje tussen radio en antenne geplaatst moest worden. Gelijk even gemeld van dat lampje, en ze gingen ermee aan de slag.

    Ondertussen heb ik nog allemaal gedoe gehad met de verkoper. Ik zal jullie de details besparen, maar hij heeft een paar enórme blunders gemaakt, en deed nu net of dat mijn schuld cq. pakkie-an was. Zeer slecht, en het laatste is daar nog niet over gezegd (ga officiële klacht indienen). Ze zullen vast niet allemaal slecht zijn daar, maar degene die ik heb getroffen weet echt niks van auto's verkopen of omgaan met mensen af. Dat ventje heeft nog een héle hoop te leren…

    Toen ik weer weg wilde, bleek het probleem met de Duster groter dan gedacht: ik kreeg ‘m niet mee, kreeg een leen autootje, en ze zouden wel bellen als ze meer wisten. Ik al lichtelijk geïrriteerd, want hee: ik had ’m nét. Kon ik ‘m aan het eind vd middag weer ophalen, en wat denk je: nog geen 5 km. van de garage brandde het lichtje gewoon wéér! Dus gebeld, en ze zijn vanmorgen hier thuis ’m weer komen halen en ik heb nu een leenauto weer. Fijn, he? Not!

    Ben zoooo teleurgesteld…. Denk je voor (ondanks ‘goedkoop Dacia’ is het toch nog een aardige smak!) veel geld een mooie nieuwe, probleemloze auto te hebben gekocht, en dan heb je er vanaf het begin geze*k mee. Ik heb gister een hele middag eraan gespendeerd, en wie weet hoeveel tijd en ergernis dit me nog gaat kosten? Ik woon niet bepaald naast de dealer ook, dus al die ritjes heen en weer tikken aardig aan (qua tijd EN brandstofkosten). Grrrrrr!!!!

    Dus mensen: het kán leuk zijn, een mooie nieuwe auto, maar het kan dus ook VIES tegenvallen…. :(

  • kees

    (:DIk denk dat je je niet druk hoeft te maken de kat kan haast niet kapot gaan, ik denk eerder dat de lambdasonde of hoe je dat ook schrijft stuk is .

    Ik heb dit bij andere auto,s al vaker meegemaakt sonde vervangen en alles was voorbij , in jouw geval zal deze sonde niet bij de dealer aanwezig zijn en om verdere schade te voorkomen , hebben ze de auto daar gehouden ( benzine lucht mengsel ) raakt ontregeld en volgens mij loopt de Daas niet op een noodprogramma.

    Die heb je echt wel terug voor de meeting.;)

  • Lien78

    Hai, dankje voor je reactie.

    Terug voor de meeting?!? Ik wil 'm NU terug…. :(

    Sja, de monteur die ik gesproken heb, dacht dat er iets in de boordcomputer (electronica) fout zat. Ik weet, dat dat héél veel gezanik op kan leveren (waar ik niet op zit te wachten natuurlijk). Dus hoop enorm op iets simpels als zo'n labdasonde.

    Maar feit blijft, dat ik een nieuwe auto geleverd krijg, die niet in orde is. Echt heel slecht van Bochane. Mij zien ze daar niet meer, na alles wat ze met me verblunderd hebben.

  • arjan

    heel vervelend allemaal! ik hoop van harte als je HEM terughebt, je er toch een hoop plezier aan gaat beleven (net als wij alle andere daasrijders). Aan die tijd en brandstof verspilling van het heen en weer rijden moet met een andere verkoper in alle redelijkheid best een oplossing te bedenken zijn. wat zegt DACIA nederland hier trouwens van?

  • kees

    Beste Lien hier kan de garage natuurlijk niets aan doen .

    Er is er altijd wel eens 1 tussen die niet goed is kan gebeuren.

    Geen nood komt allemaal goed.

  • Harrie Jansma

    Je mag toch van de garage verwachten dat ze de auto zelf ook eerst goed controleren,

    voordat ze hem mee gaan geven aan de klant.

    dus wat mij betreft valt de garage wel degelijk het een en ander te verwijten.

    Als ik het verhaal van Lien zo lees, houdt men zich ook nog ens niet

    aan de gemaakte afspraken.

    Zo wil je als klant toch niet behandeld worden?

    Zo'n garage/dealer is geen reclame voor de branche in het algemeen

    en zeker niet voor Dacia in het bijzonder.

    Ik wens je veel succes en hoop dat alles toch nog op een correcte

    wijze afgehandeld wordt.

  • kees

    Bij mijn aflevering van mijn MCV hebben ze zelfs niet gestofzuigd en de hemel van het plastic opsommige plekken niet verwijderd.

    Nu ben ik een nugtere Rdammer dus heb het zelf gedaan.

    En ja afleverings kosten jaja daar heb ik zo mijn twijfels over wat word er gedaan nou de vloeistoffen worden nagekeken getankt en schoongemaakt klaar kosten 495 euro.

    Soms nog de nodige accessoires gemonteerd maar dat is het dan oja een pot snoep.

  • Avaka

    Dag Lien,

    Inderdaad zwaar balen dat je spiksplinternieuwe Duster al bij de garage staat. Daarvoor heb je hem niet gekocht immers. Je hebt er niks aan maar net als Kees al zegt is het hoogstwaarschijnlijk een kleinigheidje. Een defecte opnemer of een slecht stekkertje of zoiets. Kan gebeuren, zelfs bij een Mercedes van 300k.

    Wat mij wel bevreemd is de behandeling die je krijgt tov je 500 Euro korting. Lijkt me dat je dealer hier geen goede reclame mee maakt. En het is niet de eerste de beste dealer daarom verbaasd het mij nog veel meer. En inderdaad, een Daas is tov de concurrentie veel goedkoper maar het blijft een smak geld.

    Tegelijkertijd ben ik er van overtuigd dat je na deze wat vervelende start straks uiterst tevreden zult zijn over je Daas.

    Je komt toch wel op de meeting hoop ik? Desnoods met je leen Dacia?

  • Peter.H

    Het gaat echt goedkomen met je Duster! Vaak is het de wet van Murphy, als er wat mis gaat blijft het mis gaan in het begin.

    Van Bochane hoor je geen slechte berichten. Zeker niet van de vestiging in Arnhem. Die zijn erg op Dacia gespecialiseerd.

    Je verkoper zal alle zeilen moeten bijzetten om de zaak weer op orde te krijgen. Maar nu heeft de werkplaats de zaak in behandeling

    en het komt echt weer op z'n pootjes terecht.

    Wij hebben met onze Sandero geen negative ervaringen, integendeel: ook met de dealer niet.

    De Duster is een prachtige stoere auto! Als je hem terug hebt, maak een nieuwe start!

    Met spanning wachten we het verloop af.

    Het prettige van het prikbord is dat je je frustratie kwijt kan en je vaak advies en ideën op kan doen.

  • Lien78

    Hoi allemaal,

    Dank voor jullie bemoedigende woorden. Had ik wel even nodig, want de moed zakte me wel in de schoenen hiervan. Wát een godoe, bahbahbah…

    Tsja, die verkoper, daar heb ik nog een beste appel mee te schillen. Dat ventje heeft niet bepaald netjes de zaken met me afgehandeld, en blunder op blunder gemaakt. Dat hij die blunders dan niet wil toegeven en de zaak in mijn schoenen schuift, dáár ben ik zo razend om. Bochane (Zeist trouwens, niet Arnhem) krijgt nog een gepeperde brief van me hierover. Ben erg benieuwd hoe ze dit netjes met me op denken te gaan lossen.

    Kom, zeg, iemand voor 17mille een nieuwe auto verkopen, die gelijk stuk is? Ja, dááááágggggg. :(

    En inderdaad alle gedoe eromheen met niet nagekomen afspraken waar men ineens niks meer van weet. Echt slecht.

    Ik heb een Grand Scenic mee nu, poepchique en luxe (zit navi in, waarvan ik niet snap hoe diet werkt, haha!), maar geen Dacia dus. Ik mag hopen dat ik mijn Duster een beetje pronto weer terug heb, en dan kom ik 'm wel even showen in Doorn volgend weekeind.

    groetjes, en I'll keep u posted….