Dacia Duster

  • Barney

    Ik heb afgelopen week een proefrit gemaakt in een Dacia Duster.

    Ik rijd nu in een Dacia Logan MCV met dezelfde motor, een 1.6 16 klepper.

    Wat mij opviel was dat de Duster beduidend veel meer lawaai maakt dan mijn Logan MCV.

    En dat terwijl ik de Logan MCV ook niet bepaald een stille auto vind.

    Vooral boven de 100 km/h nam het geluid in de cabine enorm toe

    Ik heb ondanks dat mij een zeer goede inruilprijs werd geboden, besloten de Duster niet te nemen

    Ik heb een proefrit gemaakt in een VW polo Bluemotion, en dat was me een verademing.

    Wat een auto, is dat, ik begrijp goed dat deze auto is gekozen tot auto van het jaar 2010

    Ik ben als een blok gevallen en heb nu een Polo Bluemotion besteld,

    Ik heb wel beduidend minder inruil gekregen voor mijn Dacia dan ik op een Duster zou krijgen.

    Maar goed de Polo Bluemotion is momenteel BMP vrij en dat scheelt me weer enorm in mijn portemonnee

    Bovendien is de Polo Bluemotion ook nog eens wegenbelasting vrij.

    Ik kan na 3 jaar Dacia Logan te hebben gereden niets anders zeggen dan dat het een goede betrouwbare auto is.

  • DerRudy

    @Barney,

    Een auto aanschaffen is vaak een beslissing die gemaakt wordt op basis van emoties, een juist besluit is toch ‘even naar je portemonnee te luisteren’.

    En als je toch zo,n 20.000 Euro moet neerleggen dan is de keuze ‘reuze’ met die nieuwe 3 cilinder diesels (BPM + Wegenbelastingvrij), als ik eerlijk ben dan zou dat voor mij nu ook een serieuze optie zijn.

    Succes en Mgr.

    Ruud

  • harryzwol

    Hoi Barney, als je die extra ruimte van een Logan MCV niet dagelijks nodig hebt is een Polo Bluemotion een verstandige keuze!

    Zelf heb ik een Logan 1.5 dCi en de houderschapsbelasting begint me ook te vervelen, ik overweeg mijn auto te koop te zetten.

    Laat ik het zo zeggen, ik schrijf liever af aan een luxere auto dan dat ik het maandelijks afdraag aan de fiscus.

    De Polo is een heel volwassen auto geworden, met dezelfde binnenruimte als de Golf van 2 generaties terug!

    Daarbij is de nieuwe 1.2 TDI van de Polo een heel eind zuiniger als de 1.5 dCi van Renault (Renault waar blijft uw antwoord?)

    en rijdt je belastingvrij!

    Nog een ding, hopelijk draait de nieuwe 3 cilinder een stuk soepeler als de oude 1.4 TDI, want daar was ik geen fan van.

    Maarja, ik ga eerdaags ook een ritje maken in de Polo Bluemotion en de Fiat Punto Evo 1.3 Multijet.

    Groeten

  • kees

    Als de houderschapsbelasting je gaat vervelen zoals je schrijft.

    Zelf heb ik een Logan 1.5 dCi en de houderschapsbelasting begint me ook te vervelen, ik overweeg mijn auto te koop te zetten.

    Waarom koop je dan een diesel dat weet je toch ook bij aanschaf neem dan bezine dan heb je die hoge kosten niet

    Altijd raar eerst kopen en dan achteraf gaan klachen.

    Stelling 1/ Zelf heb ik een Logan 1.5 dCi en de houderschapsbelasting begint me ook te vervelen, ik overweeg mijn auto te koop te zetten.

    Stelling 2/ Laat ik het zo zeggen, ik schrijf liever af aan een luxere auto dan dat ik het maandelijks afdraag aan de fiscus ( luxe auto stukken duurder )

    Deze 2 botsen een beetje ik kan niet zo goed rekenen maar goedkope aanschaf duren houderschapsbelasting of dure aanschaf goedkope houderschapsbealsting ???????????????????.

    Kan aan mij liggen hoor maar reken zelf even de voor en nadelen goed door anders is daar altijd nog KPMG die kunnen dit heel goed.

  • frank

    allemaal mooi en aardig maar ook de nadelen bekeken van die autos

    geen trekhaak

    geen dakdragers kunnen erop

    wegenbelasting is maar tijdelijk maar word nergens vermeld of gezegd bij aankoop

    plus het gaat ook nog eens wat je mooi vind

    en dan informeer eesn naar de service die fiat geeft als er wat kapot is door fabrieksfout

    helemaal niks alles op eigen rekening weet ervan heb n u fiat en die staat te wachte tot de nieuwe duster er is

  • Knutselsmurf

    Even ter info:

    Voor de diesel automobielen word de laatste tijd wel (bijna) per maand de houderschapsbelasting een beetje opgeschroeft. Dit heeft te maken met het ontmoedigingsbeleid van onze overheid, om nog een diesel aan te schaffen.

    Als er dan vervolgens weer meer gasrijders dan dieselrijders blijken te zijn, dan zijn deze dus weer aan de beurt om gepakt te worden door diezelfde overheid. Ook de klassiekers van 25 jaar en ouder is het belastingvrije tijdperk binnenkort ook weer voorbij (2013), want de regering ruikt al weer geld. Dus voor welke brandstofsoort we ook kiezen om mee te rijden, betalen zullen we.

  • DerRudy

    Beste Frank,

    Geen trekhaak, dat is van toepassing op de zg hybride,s (dat is hier niet van toepassing)

    De Skoda Greenline (station) mag gewoon 1000 KG (geremd) hebben en mag een dakbelasting van 75 KG hebben.

    Ik ben met je eens wat betreft de zg Houderschap belasting, ik vraag me af wanneer ze in Den Haag deze vrijstelling weer teniet doen.

    Daar zijn ze in Den Haag goed in je een Worst(je) voorhouden.

    Mgr.

    Ruud

  • frank

    is al bekent eind 2012 is de regeling ten einde en over die trekhaak ik heb een kenneis met zo'n polo vergeet het maar die zijn zo zuinig en perfect afgesteld komt niet van plaats en als het et zwaar word stop hij overbelasting een brok ellende verteld hij alleenn omgewoon te rijden dan wel een fijne auto

  • Barney

    De Polo bluemotion heeft een diesel motor, en diesel motoren staan er juist om bekend om hun hoge koppel vergeleken met benzine motoren.

    Het koppel is bepalend voor de trekkracht van de auto.

    Even te vergelijking : het maximale koppel van de Polo bluemotion is 180 Nm. het maximale koppel van de Dacia Logan 1.6 16V bedraagt 148 Nm.

    Voor wat betreft de vrijstelling van motorrijtuigenbelasting die loopt inderdaad tot eind 2012, alleen is niet bekend wat er dan gebeurd.

    De regeling kan worden gecontinueerd, de regeling kan overgaan op de oude regeling, dat was de zgn kwart-regeling waarbij de motorrijtuigenbelasting voor zuinige auto's slechts een kwart was van de normale tarieven. waarschijnlijk zal er een regeling komen waarbij het aantrekkelijk zal zijn om een schone en zuinige auto te kopen.

    Wat er in de toekomst voor wetten en regelingen weet niemand, we moeten de verkiezingen nog afwachten, en dan nog weten we niet wat er in de toekomst gebeurd.

    Ik verwacht dat er dan nog steeds aantrekkelijke regelingen zijn voor schone motoren. De kortingen op de motorrijtuigenbelasting een G3 LPG installatie zijn ook al jaren van kracht. Ik zie de toekomst dan ook zonnig in. :-)

  • kees

    Leuk geen wegenbelasting voor die zuinige auto,s maar laat die lekker meebetalen ze maken toch ook gebruik van de wegen , waarom moeten de vervuilers dat betalen of zweven ze over het asfalt.