H4 lamoen

  • Frans

    Ik moet elke paar maanden mijn H4 lampje linksvoor vervangen (MCV). Die uit het Renault setje spande de kroon, nog geen 20x aan gehad.

    In alle gevallen was het alleen het dimlicht wat stuk ging. Los van het gepiel van het vervangen: zijn er meer mensen met dit probleem en wat zou de oorzaak kunnen zijn?

    N.B. Rechtsvoor nog steeds de 1e lamp!

    gr,

    Frans

  • rgrutter

    Kom jij ook met je vingers aan het glas van de lamp? Dit mag niet bij een halogeen lamp!

    gr.Robert

  • Knutselsmurf

    Waarom mag hij niet aan zijn eigen lamp komen?

    :D:D:D

    >:D<

  • kees

    Neem eens een goed merk ik zelf heb ze van Philips en zijn nog steeds niet stuk.

  • Louis Dörr

    Het is een bekend fenomeen dat de fabriek ook op de lampjes probeert te bezuinigen.

    Mijn advies, ga naar een goede automaterialen zaak en koop daar eens Osram of Philips GOLD lampen.

    Ik geef geen garantie, maar bij mij gaan ze al heel lang mee.

    De huidige lampjes komen uit mijn inruiler en de kilometersand staat in mijn MCV inmiddels op 29.000

  • thei

    Philips,11 jaar en 255000km en daarna weet ik niet,heb de auto verkocht

  • Jubbels

    Knutselsmurf Schreef:

    ——————————————————-

    > Waarom mag hij niet aan zijn eigen lamp komen?

    >

    > :D:D:D

    > >:D<

    De glasbol van de halogeenlamp is gemaakt van kwartsglas. Dit glas is beter bestand tegen hoge temperaturen dan gewoon glas. Hierdoor kan de temperatuur in de lamp wel oplopen tot 3100 Kelvin, waarmee nog steeds een levensduur van 2500 uur bereikt wordt. De hoge temperatuur zorgt ook voor het witte licht en het glas wordt erg heet, wel zo’n 250 graden. Als je de lamp gewoon met je vingers vasthoudt, zetten zich allerlei vetten en ander vuil zich af tegen het glas. Is de lamp koud, dan gebeurt er niets. Pas bij een brandende lamp zal de aanslag door de grote hitte inbranden in het kwartsglas. Het glas wordt op deze manier ondoorzichtiger en kan minder goed licht en warmte doorlaten. Het gevolg hiervan is dat het glas nog heter wordt op deze plek en sneller kapot zal gaan. Dit is een groot nadeel van halogeenlampen.

    Bron: Goeie vraag.nl

    Misschien is er iets mis met de spanningsregelaar. Heb ik bij een Opel ook eens gehad. Spanning was te hoog.

    Niet alleen de lamp maar ook radio en achterruitverwarming defect. Kun je zo bij de dealer laten opmeten.

  • rgrutter

    Dank je Gerrit.:D

    Zal het een volgend keer een poging wagen om het anders te omschrijven.

    De opmerking blijft leuk.:)-D:S

    Robert

  • Knutselsmurf

    Ik gebruik meestal lampen met dubbel glas dan heb je niet zo snel last van doorbranden :D

  • Jubbels

    Knutselsmurf Schreef:

    ——————————————————-

    > Ik gebruik meestal lampen met dubbel glas dan heb

    > je niet zo snel last van doorbranden :D

    En daar contactlenzen op, heb je een betere lichtbundel ::o (:P)