H4 lamoen

• harryzwol

Met lampen kun je soms pech hebben want lampen zijn kwetsbaar, en je kan ze idd. beter niet aan het glas beetpakken.

Maar misschien heb je lampen met hogere lichtopbrengst gemonteerd, die heb ik ook 1 jaar gehad/ 20.000 km voor ze kapot gingen!

Nu heb ik dus weer normale eerstemontage lampen in mijn Logan, die er nog steeds in zitten.

Lampen en verwachte levensduur volgens

Philips,

Premium 100 %

EcoVision 200 %

VisionPlus 75 %

X-treme Power 75 %

NightGuide DoubleLife 150 %

BlueVision 75 %

De lampen die meer licht geven gaan vaak veel minder lang mee, en kosten meer!

Tip: probeer eens DoubleLife of EcoVision in je auto.

Bron: http://www.lighting.philips.com/

• Frank16V

Van onze MCV heb ik toevallig vorige week een H4 pitje vervangen. Dit was de originele en heeft er ruim 2 jaar in gezeten. Km stand ca. 21000.

• HenkM

Kun je me de dioptrische sterkte van de lenzen aangeven voor een optimale bundel en is er een voorkeur voor harde of zachte lenzen??? :D:)-D >:D<

• Jubbels

Denk dat -5 voor dimlicht voldoende is.

Voor groot licht +1,5 lijkt me. (varifocus)

Zou jij nog een cylinder laten inslijpen?

Houd wel de pupilafstand in de gaten………..en zelfkleurend geeft een mooi effect.

Om het geheel flexibel te houden lijken me zachte lenzen de voorkeur te hebben. Sturen dan mee in de bochten à la citroen.

Ben nog niet helemaal uit de lenzenvloeistof (regen, sneeuw) omdat dacia geen sproeier op de lichten heeft.

:)-D::o

• HenkM

Zoals je weet woon ik hier in het Heuvelland en lijken me een paar cilinders niet verkeerd om berg-af bochten te compenseren (geslepen koek van 45° links voor een linker bocht en 125° rechts voor een rechterbocht).

Als lenzen vloeistof zou ik een normale iso-tone vloeistof (0.9% NaCl mengsel in gesestilleerd water) gebruiken met ethyleen-glycol (concentratie afhankelijk van de te verwachten temperatuur) tegen de vorst en plakken met een vleugje iso-propanol ter ontsmetting. X(

• kees

Bij mij zitten de orginele lampen er al bijna 3 jaar in en doen het nog perfect ( 46000 )km .

• morris

Kan je ze ook in getint glas krijgen……..Doe mij dan maar ORANJE.

• jorrit

bij mijn dacia bij 44.000 km lampje linksvoor moeten vervangen. 1 jaar oud.

• HenkM

Hup Holland Hup (:P)

• jan

Wordt wel erg jaloers als ik dit zo lees.

MCV is nu 2.5 jaar en begin aan de vierde set.

Zodra rechts het begeef kan ik er op wachten dat links ook binnen twee weken kom.

Heb al van origineel tot in mijn ogen vrij dure philips al geprobeert.

Zal toch maar eens naar de werkplaats moeten gaan voor een meting.

Jan