Hallo iedereen.
Omdat ik nieuw ben in de wereld van Dacia en ook nieuw op deze website, zal ik me eerst even voorstellen.
Ik (samen met mijn vrouw) heb besloten om een rode Stepway aan te schaffen.
De auto staat al enige tijd in bestelling, maar zal nu komt er toch een afleverdatum in zicht.
En naar verwachting zal deze half juni geleverd gaan worden.
We hebben hem redelijk standaard gelaten, maar wel met het pack electric.
Een airco gebruiken we nooit en de standaard radio zou toch vervangen worden.
Voor mijn werk heb ik jaren (17 jaar) opties in caravans gebouwd en momenteel verboor en verzaag ik
nieuwe bedrijfsauto's om ze vervolgens naar wens van de klant in te richten.
Wat ik wil doen aan de Stepway is;
- Trekhaak
- Parkeer sensoren
- Cruise Controle
- Audio systeem met speakers voor en achter (en waarschijnlijk een aparte versterker),
- Zonnedak (als laatste wens)
Nu is er veel te lezen over het inbouwen van de radio, maar ik blijf toch met wat vragen zitten.
Ik kan niet duidelijk vinden wat de inbouwdiepte van de deurspeakers is in de Sandero.
Hier en daar is te lezen dat het 45 of 55 mm is, maar er wordt dan ook vaak gesproken over de Logan.
Het liefst zou ik een reactie hebben van een “Stepwaykundige”.
En ik heb dan gelijk een vraag aan de Sandero-audiofielen.
Welke speakers gebruiken jullie?
Er gaat bij ons een Kenwood KDC-BT50U in en ik zit te denken een een
HERTZ Esk 130 Comboset voor en een
HERTZ ECX 130 set achter.
Wat alleen erg jammer is, is dat de Hertz niet zo laag kan (maar 65 Hz)
Een Pioneer set achter zou dan denk ik beter zijn, omdat deze vaak beginnen bij 30Hz.
Maar de pioneers die ik ken, klinken vaak weer erg blikkerig (zonder versterker)
Met alles Hertz, zou ik er een Sub in moeten zetten, maar dat kost weer ruimte.
Al met al een lang bericht en hopelijk heeft er iemand het geduld op kunnen brengen om mijn gebabbel te lezen.
Ik ontvang graag alle tips.
Ook voor overige accessoires en gadgets (Opa René is een held voor hoe hij dingen uitlegt en maakt) laat ik me graag inlichten.
De enige eis die ik stel aan het verbouwen van de Stepway, is dat het er uit moet zien alsof het uit de fabriek komt.
Dus geen opbouw dingetjes, of inbouw dingetjes die net niet de kleur hebben.
Nogmaals, ik weet dat er veel geschreven is (in de wereld) over de speakers van de Dacia, maar ik wil even het zekere voor het onzekere.
Voor vragen of opmerkingen van de ander accessoires ga ik een nieuw lijntje starten.
Alvast bedankt voor de reactie's
Groet,
Demietri