2din in Sandero?

• Demietri

Hallo iedereen,

De dealer liet mij helaas niet toe om het dashboard van het showmodel stepway open te maken en bezitters die ik tegen kom onderweg vinden het ook niet goed, vandaar mijn vraag.

Is het mogelijk om een het dashboard te voorzien van een 2 din ipv de 1 din voor de radio.

Het middenpaneel van het dashboard moet dan uiteraard vervangen worden, maar op het eerst oog leek me wel (krap) ruimte te zitten tussen de ventilatieroosters en de knoppen.

Ik heb wel foto's gevonden van een opengemaakt dashboard, maar niet gedetailleerd genoeg

Onze auto is nog onderweg van fabriek naar de dealer dus ik kan nog niet in mijn eigen dash kijken.

Alvast bedankt,

Groet,

Demietri

• kees

Deze aanpassing is niet mogellijk de komplete kachelbediening zit er nm in .

Ben je het toch van plan dan heb je een hoop zaag breek en laswerk nodig om alles weer goed te krijgen.

Maar waarom wil je het doen je hebt tegenwoordig hele mooie radio,s met klapscherm en navi / dvd/cd/mp3 en noem maar op.

Oje misschien heeft Herke nog wel wat foto,s voor je anders Richard wel wij hebben nm in Duitsland een MCV gezien die dit wel heeft gedaan.

• Demietri

Dank je wel Kees.

Hopelijk krijg ik wat foto's te zien………

Ik heb wel eens een Custom Sandero Dash gezien, maar dat was voor mij weer een overdreven vormgeving.

De optie voor een 1 din met klapscherm, heb ik overwogen, maar dan zit het klapscherm vóór de ventilatieopeningen in het midden.

Een andere optie is nog te zoeken naar een 1 din Radio met (klein) LCD schermpje.

Het is mij te doen om de achteruitrijd camera en niet voor films.

Maar ik wil gewoon teveel.

De kenwood die ik tot nu toe heb uitgekozen heeft een Parrot car kit en leeft hend in hand met bluetooth audo vanaf mp3 spelers en telefoons.

Tevens heeft deze een aux in en een usb aansluiting voor usb stick en harde schijf en zijn de kleuren van toetsen traploos instelbaar, zodat hij de kleur van de instrumenten krijgt.

Ik ben een beetje een zeurkous, maar het moet strak, of het moet niet. Daar heb ik wel wat verbouwwerk voor over, maar omdat het een eigen auto is en niet van een klant, zijn de kosten en het op de hals te halen werk wel een serieuze overweging om veranderingen aan de auto niet uit te voeren.

Het blijft wel een gezinsauto en hij komt direct in de plaats an de Alfa 156 die bij de dealer blijft als we de Stepway ophalen.

Ik ga ook nog even kijken naar binnenspiegels met lcd, of een lcd in het midden achterin tegen het plafond bij het remlicht.

Maar voor de laatste optie zal ik waarschijnlijk de hemel moeten aanpassen.

Ik laat het in ieder geval weten hoe ik het audio gedeelte heb opgelost, ter afsluiting van dit lijntje.

• mcvjournaal

Ik denk dat Kees dit systeem bedoeld: http://mcvjournaal.punt.nl/?gr=767481#476507

Overigens vindt je heel veel o.a. over radioinbouw, geluidssystemen, speakers, tweeters enz. in

Dé Dacia Vraagbaak: http://mcvjournaal.punt.nl/?gr=767481#473107

Herke & Brigit

http://mcvjournaal.punt.nl/

• RichardMCV

Het is zeker wel mogelijk om een 2 din systeem in te bouwen. Je zult echter wel de handen uit de mouwen moeten steken want het midden paneel zal ingrijpend onder handen moeten worden genomen. De knoppen voor de raambediening en dergelijke zul je moeten verplaatsen naar elders…..

De knoppen van de verwarming heb je geen last van. Je zult wel een fram moeten maken waar je het nieuwe systeem in plaatst..

Hoe één en ander er uit ziet kun je hier zien:

Groetjes,

Richard, www.daciamodellen.nl

• Demietri

Jaaaaaaaaaah, zie je wel dat het kan……

En nog redelijk simpel ook.

Alleen maar het middenpaneel verbouwen (nieuw bouwen) en een nieuwe plek voor de (in gebruik zijnde) schakelaars.

(of een ander merk / vorm erin.)

Ik heb overigens zitten denken om de lcd voor de parkeercamera in de zonneklep te bouwen.

Dan bestel ik een nieuwe Dacia klep die ik verbouw en is er bij inruil tenminste altijd nog een originele in voorraad.

De specificaties van de Kenwood heb ik nog steeds niet gevonden in een 2Din radio :S