Zelfdenkend gaspedaal: eindelijk goed nieuws

• Willem M

Vorige week ontving ik een brief van Dacia Nederland m.b.t. mijn klacht over het welbekende ‘zelfdenkende gaspedaal’. De inhoud kun je lezen op: http://83.161.10.6/files/zelfdenkend_gaspedaal_02.pdf

Kort gezegd komt het er op neer dat de lang verwachte software-update die het probleem zou moeten oplossen gepland staat voor deze zomer (volgens ‘inside info’ van Renault zo rond juli/augustus).

Hoewel je uit de tekst van de brief zou kunnen opmaken dat ze het probleem toch niet helemaal goed begrepen hebben ga ik ervan uit dat de techneuten die er mee bezig zijn dit wèl weten en zorgen dat we straks (na ruim een jaar!!!!!) eindelijk van onze daas kunnen gaan genieten.

Willem M.

• B@TO

En nu maar afwachten of ze tegen die tijd een terugroep actie voor alle 1.2 v16 Sandero's gaan doen, of alleen degene die hebben laten weten dat ze er niet mee kunnen leven. Ik ben benieuwd als je er inmiddels aan gewend bent en niets aan laat doen of het dan toch als je onbewust (slippend koppelen)) schade aan je koppeling kan veroorzaken, ik raak er niet aan gewend .Het simpelste is bij de eerst volgende servicebeurt de update uit te voeren bij alle 1.2 v16 Sandero's ,maar ik ga voor een terugroep actie zo gauw deze software update beschikbaar is, alleen hoop ik het via de dealer te horen en niet achteraf via het forum(tu) dat er inmiddels een update beschikbaar is, zou wederom een beetje jammer zijn.van Dacia (td)

• jack mol

Kijk hier hebben we wat aan Willem.Ik heb de brief uitgeprint en zal over een paar weken eens bellen naar dealer hoe het hier mee staat.

En dan zo snel mogelijk laten maken……wordt nog steeds gek van dat vroem vroem vroem.Verder geen andere klachten na 9000km met de 1.2 16v.

• koekoek

Hallo Sandero 1.2 rijders

Het zal toch niet waar zijn , toch een erkenning van het probleem met een mogelijke herstel, we zullen zien.

Eerst zien dan geloven , of garage Stam in leidserijn daaraan houd ??? Ik heb een afspraak komt er een modificatie

over dit probleem dan zullen ze mij inlichten dus .

groet Dirk

• Sandinista

Willem,

Zoals je zelf al schrijft lijkt het er niet op dat ze doorhebben wat het probleem is. Ik zal alle respondenten op de enquete over het zdgp (slechts 14) vragen om ook melding te maken bij de afdeling after sales van Dacia nederland en alle officials op de Dacia dag ermee lastig te vallen.

Maarten

• jaap

gepost 6 juli 2010

jaap

hier even een berichtje over het zelf denkend gas pedaal ben van middag naar de dealer geweest in goes garage centrum de monteur heeft de nieuwe softwear ingezet ik heb er nog niet veel kilometers mee gereden maar toch vond ik dat er een hele verbetering is maar stel dit onder voorbehoud / dus misschien is dit toch de oplossing en hoop dat en denk

Dus garage centrum goes bedankt voor de service en de snelle behandeling

• B@TO

@Jaap

Ben je uit eigen beweging naar de dealer gegaan of heb je een uitnodiging van je dealer/garage voor het oplossen van je probleem gekregen. Als er inderdaad nieuwe software beschikbaar is, verwacht ik voor alle 1.2 v16 Sandero rijders een oproep van de dealers om deze software aanpassing toe te passen of minstens een bericht met keuze dat ze het eventueel bij de eerste beste controle beurt gaan aanpassen.

• diederick

eind goed, al goed. Het zal zeker geen terugroepaktie worden omdat de verkeersveiligheid niet in het geding is. Bij de komende servicebeurt er wel op letten dat de softwareupdate wordt uitgevoerd.

• Willem M

Jaap,

Ik heb zojuist gelijk m'n dealer gebeld (Dorzo Vlaardingen) maar die weten nog nergens van.

Weet je zeker dat het de software-update voor het zelfdenkend gaspedaal betreft?

Groet,

Willem

• koekoek

Hallo

Vanmorgen Renault / Dacia dealer Stam uit vleuten gebeld , over dit bekende probleen wat ik ook heb.

Ze zouden het navragen en terug bellen nog geen telefoontje terug gehad .

We wachten nog even af ,

Wordt vervolgt.

Groet Dirk