radiovoorbereiding

• tonnie

hoyy, ik heb voor mn duster laureate geen radio erbij genomen ik tik er wel eentje op de kop, maar mn vraag is wat de radiovoorbereiding precies inhoud is dit alleen de bekabeling of zitten er ook speakers inngebouwd

• Lien78

Radiovoorbereiding houdt in:

-bekabeling naar voorportieren

-antenne

-géén speakers

-géén bekabeling naar achteren

-géén aansluitplug van radio naar antenne

Het is bijna niks dus. ;)

Wel verstandig dat je zelf een radio kiest; de Dacia radio is weinig radio voor veel geld, en ik vind 'm lelijk ook. Heb zelf mijn eigen Pioneer-radio over laten zetten. De radio zit echt strak naast je stuur, dus de flippers voor radiobediening ana je stuur, die je krijgt bij een radio, mis je beslist niet.

• richard

Heb m,n radio over laten zetten van m,n Space Star,geen centje pijn

• ger 52

Zoals Lien al zegt, er liggen wat snoertjes en er zit een antenne op het dak. Universele aansluiting via ISO. Koop je eigen radio voor weinig bij de Mediamarkt of zo en beding, net zoals ik gratis inbouw en gratis speakers. Dealers kunnen xniets doen met de prijs maar inbouwen is onderhandelbaar. Heb zelf een Berckers Grand Prix, met rode indentieke display als de Dacia computer, zit microfoon bij en is qua design zeer mooi in het dashbord. De meeste Mickey Mouse merken hebben lulige toetsjes vaak met meerdere functie en een kleuren LCD schermje. Voor mij hoeft dat niet. Beckers zie je standaard in Porsche en Mercedes. Beetje zoeken op internet en is te koop voor goed 400 euro. Niet ech6t een koopje maar zijn prijs dubbel waar. Is nog echt Made in Germany. Ondanks dat er een code op zit, kan je het schermpje verwijderen en verminder je risico op diefstal of vernieling.Je mist de afstandsbediening aan het stuur, maar daar valt goed mee te leven vanwege de hoge inboudw in het dashbord.

• Opa rené

Bij de Sandero loopt de bedrading voor de speakers niet tot IN de voorportieren.

Dit zal voor de Duster niet anders zijn.

Kijk even hier,

http://fotosite.woelmuis.nl/dacia/index.html

René.

• Roland

Ik ben zó blij dat ik de standaard Dacia Duster radio erbij genomen heb (net zoals in mijn MCV de “standaard” radio nog perfect geluid afgeeft).

Geen gezeur met bekabeling, ISO stekkertjes geel, groen en rood etc etc., en andere radio's op internet zoeken (die in Porche en Mercedes zitten???? Waarom in Godsnaam??!?!)

Sorry hoor, maar dat gezeur over die radio de hele tijd. Hij voldoet PRIMA!

• B@TO

Voor de liefhebbers,

Ik heb nog de originele Blaupunkt + Speakerset uit mijn Sandero liggen , Destijds voor de airco gegaan en zat de radio bij via zo'n Pack electric

Had al een radio liggen met MP3 en USB SD slot afstandbediening etc en nog een set 2weg speakers, deze dus om/ingebouwd.

Dus als iemand nog interesse heeft in deze originele Dacia Radio CD Blaupunktset + 2 speakers met het zelfde amber kleurig display als je dashboard doe een leuk bod en hij is voor jou. (Webmaster ik weet niet of we ook spullen mogen aanbieden via het forum ik zie het als elkaar uit helpen met vragen die naar voren komen :( )

Gr BATO

• HenkM

“Hij voldoet PRIMA!”

Wat voor de een voldoet hoeft voor een ander nog niet aan de behoefte te voldoen. De klank van de originele set beoordelen is natuurlijk subjectief.

Zelf was ik in ieder geval NIET tevreden. In de volledig bekabelde MCV (pack exclusief genomen vanwege de airco) was de radio binnen een minuut vervangen (door een Pioneer met BT) waardoor het geluid al een stuk beter werd.

Vervangen van de speakers duurde ca 5 minuten per stuk: een wereld van verschil.

Plaatsen tweeters: 30 minuten incl trekken van extra bekabeling: eindelijk een fatsoenlijk stereobeeld.

Resultaat: een uurtje werk voor uitstekend geluid.

Voor de duster ga ik dus geen 500 euri betalen voor iets wat voor mij i.i.g. NIET voldoet.

Als ik alles in de Duster heb gemonteerd verwacht ik 2 uurtjes werk aan de Duster en 30 min werk om de radio en speakers uit de MCV te halen. Netto hou ik €500 in mijn beurs (€200 per uur kan ik elders niet verdienen).

• Opa rené

Roland Schreef:

——————————————————-

> Ik ben zó blij dat ik de standaard Dacia Duster

> radio erbij genomen heb (net zoals in mijn MCV de

> “standaard” radio nog perfect geluid afgeeft).

> Geen gezeur met bekabeling, ISO stekkertjes geel,

> groen en rood etc etc.,

Dan heeft uu het niet goed begrepen/gelezen.

Niks geen gezeur met kleuren, gewoon een radio met ISO aansluiting,

aansluiten en draaien.

> en andere radio's op

> internet zoeken (die in Porche en Mercedes

> zitten???? Waarom in Godsnaam??!?!)

Omdat er ook mensen zijn die daar geld voor over hebben.

> Sorry hoor, maar dat gezeur over die radio de hele

> tijd. Hij voldoet PRIMA!

Daar denkt mijn dealer nu geheel anders over, nadat hij bij mij in mijn auto had geluisterd.

René

• Hans Dechering

Opa rené Schreef:

——————————————————-

> Roland Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Ik ben zó blij dat ik de standaard Dacia

> Duster

> > radio erbij genomen heb (net zoals in mijn MCV

> de

> > “standaard” radio nog perfect geluid afgeeft).

> > Geen gezeur met bekabeling, ISO stekkertjes

> geel,

> > groen en rood etc etc.,

Ik begrijp het niet zo goed : al die verhalen over het inbouwen van betere geluidsapparatuur.

Ik rij een MCV 1.6 tot mijn grote tevredenheid overigens. Nou is die wagen als je zo rond de 130 rijdt niet bepaald stil te noemen. Ik moet de volumeknop van de geluidsinstallatie(standaard Blaupunkt) behoorlijk uitdraaien wil ik nog wat kunnen horen. En wat ik hoor zijn dan voornamelijk de ritmesecties, die bonken er wel bovenuit, maar de fijnere nuances gaan compleet verloren. Is dat bij een duurdere geluidsinstallatie anders? Of rijden de pure muziekliefhebbers niet harder dan 60 km/uur?

Hans.