radiovoorbereiding

• Jubbels

De originele Blaupunkt heeft een uitgangsvermogen van 2x10 watt of 4x10 watt (afhankelijk van het aantal speakers wat aangesloten is).

Als je nu de volumeregelaar flink opendraait (omdat je hard rijdt) kan deze radio niet voldoende vermogen leveren en gaat dus vervormen.

Ook in het nadeel is dat er totaal geen hoog/laag-scheiding plaats vindt.

Hier komt nog eens bij dat de originele speakers niet de beste zijn.

Logisch dan dat je bij vervorming alleen nog maar de hardste lage tonen hoort.

Op de snelweg kan ik alles op mijn Sony radio (4x50 watt) volgen en hij staat echt niet loeihard.

• Hans Dechering

Jubbels Schreef:

——————————————————-

> De originele Blaupunkt heeft een uitgangsvermogen

> van 2x10 watt of 4x10 watt (afhankelijk van het

> aantal speakers wat aangesloten is).

>

> Als je nu de volumeregelaar flink opendraait

> (omdat je hard rijdt) kan deze radio niet

> voldoende vermogen leveren en gaat dus vervormen.

> Ook in het nadeel is dat er totaal geen

> hoog/laag-scheiding plaats vindt.

> Hier komt nog eens bij dat de originele speakers

> niet de beste zijn.

> Logisch dan dat je bij vervorming alleen nog maar

> de hardste lage tonen hoort.

> Op de snelweg kan ik alles op mijn Sony radio

> (4x50 watt) volgen en hij staat echt niet

> loeihard.

OK, heldere uitleg. Ik begrijp nu het verschil in kwaliteit tussen goedkoop en duurder en het effect daarvan.

Bedankt,

Hans.

• loek

Hallo, weet iemand hoe ik de speakerkabels moet aanleggen in de achterdeuren van mijn Stepway ?

Kabels in de voordeuren wil ik ook vervangen voor wat dikkere 1,5mm 2

Hoe krijg ik die kabels bij mijn nieuwe radio?

• Opa rené

loek Schreef:

——————————————————-

> Hallo, weet iemand hoe ik de speakerkabels moet

> aanleggen in de achterdeuren van mijn Stepway ?

> Kabels in de voordeuren wil ik ook vervangen voor

> wat dikkere 1,5mm 2

> Hoe krijg ik die kabels bij mijn nieuwe radio?

Neem hier eens een kijkje,

http://fotosite.woelmuis.nl/dacia/index.html

René

• Demietri

Hallo allemaal,

Onze Stepway is gisterenavond afgeleverd.

Wij wilden geen radio omdat we voor de radio de speakers (en sub) een eigen oplossing wilden.

Na aflevering eenmaal thuis,

Het bakje uit het dashboard gehaald en de Radio erin gedaan.

Tot mijn grote verbazing bleken er WEL speakers in de voordeuren te zitten.

De iso stekker zit volledig bezet en de antenne was uiteraard ook aangesloten.

De speakers klinken overigens heel goed. (met Jvc Radio)

Er is goed te merken dat ze nog niet in de achterdeuren zitten, maar tot nu toe klinken ze beter dan de Pioneers die in onze Alfa zaten.

Edit:

De Iso is NIET volledig bezet.

• ger 52

De Duster Laureate heeft bekabeling liggen voor de achterspeakers. Nu heeft de dealer in de voorportieten speakers gemonteerd van een redelijke kwaliteit, maar niet om over naar huis te schrijven, wel op dit priknbord uiteraard. Nu wil ik de voorspeakers naar achteren verkassen en voor nieuwe kopen. Welke speakers met een diameter van 13 cm zijn hier de beste voor, en passen de stekkers op de voorbereiding? Deze zijn heel kort.

• harina

De door de dealer gemonteerde pionier speakers heb ik in mijn Duster naar achter verplaatst. Voorin heb ik speakers van JBL gemonteerd.

Achterin ligt dus wel degelijk bekabeling, in tegenstelling tot wat wordt beweerd.

De stekkers van de Duster passen niet direct op de speakers, je zult een verloopje moeten gebruiken.

• Loek

Ik Heb een Parrot 8400 Ingebouwd met 4 speakers , merk Hertz.Het geluid is echt waanzinnig. De radio is ook uitstekend, handsfree bellen, achter de unit ruimte voor een I Phone Of I pod, ook achter de unit een aansluiting voor USB Ik heb nog de originele Blaupunkt + Speakerset uit mijn Stepway liggen ,

( Geknipt En Geplakt ) Destijds voor de airco gegaan en zat de radio bij via zo'n Pack electric

Dus als iemand nog interesse heeft in deze originele Dacia Radio CD Blaupunktset + 2 speakers met het zelfde amber kleurig display als je dashboard doe een leuk bod en hij is voor jou. (Webmaster ik weet niet of we ook spullen mogen aanbieden via het forum ik zie het als elkaar uit helpen met vragen die naar voren komen )

• HenkM

De vandaag afgeleverde Duster Laureate was volledig bekabeld tot in de deuren (:P) .

Wel had een of ander dwaas in de fabriek het koppel van zijn schroefmachine te hoog ingesteld waardoor de kopjes van sommige schroeven diep in de kunststof vastzaten (td) .

Met enig freubelwerk de (pioneer) speakers en radio gemonteerd en MUSIC PLEASE X( .

Tweeters op het dashboard liggen klaar en worden net als bij de MCV naast de A-stijlen op het dashboard gemonteerd (zonder gaten te boren natuurlijk).

• Demietri

Sommige schroefjes zijn inderdaad wat strak aangedraaid. (stage loper zeker (:P))