hitte schilt hard tikken

• van lenning

vraagje,

zins einige tijd maakt het hitteschild harde tikkende geluiden ,bij het afkoelen van de motor

wie oh wie heeft daar ook last van !!

alvast bedankt

m.v.g

Kor

• kees

Dat is niet je hitte schilt maar je uitlaat die zo tikt , komt door het afkoelen was bij mij ook zo kan geen kwaad is normaal hebben een heleboel auto,s.

• loek

Hallo, Dat afkoelen veroorzaakt dat tikken, Mijn Stepway heeft het zelfde.

Gewoon lekker laten tikken.

• van lenning

bedankt kees en loek,

garage heeft het hitteschild vervangen na 2 dagen kwam het geluid weer terug

nu even weer wachten op reaktie van de garage mijn mcv heeft pas 3000 km gelopen en tot nu toe had mij nog niemand kunnen vertellen of het kwaad kon en

wat het was

m.v.g

Kor

• kees

Nou volgens mij kan je niet lezen of wil je niet lezen er zijn nu al 2 mensen die hier ervaring mee hebben.

Nee het kan geen kwaad lekker laten tikken komt door afkoeling uitlaat.

Maar ga gerust naar je garage als je ons niet geloofd.

Naarmate de auto meer km gaat rijden gaat het getik verdwijnen.

• bissyboy

het tikken zelf heeft alles te maken met het afkoelen van uitlaat en of remschijven die warm kregen

maar daar kun je wijnig of niets aan veranderen tenzij niet rijden , maar daar dient een auto niet voor

ik zou zeggen laat de boel maar tikken het went wel (bij mijn moto is het net het zelfde) na een tijdje.

groeten jaak

• kees

De remmen zijn het niet als die gaan tikken door de warmte dan heb je wel heel extreem gereden en geremd.

• Rudo

@ Kees: Maar als het dan “niets” is, waarom heeft de garage dan zijn hitteschild vervangen?

@ Kor, had de garage dan nog iest gezegd wat er mis mee was na de vervanging, want het lijkt mij dat ze niet zomaar dingen gaan vervangen, dan moet er toch iets niet goed zijn aan het onderdeel……

Groetjes van Rudo

• toine60

Het tikken wordt veroorzaakt door het verschil in uitzetting van de diverse materialen. Hierdoor komt er spanning op het materiaal te staan dat tikken tot gevolg heeft. Je komthet ook bij Centrale verwarmingen tegen die nieuw geplaatst zijn of die lange leidingen hebben. Het kan geen kwaad, en als de uitlaat de warmte gewend is wordt het steeds minder.

Is een hitteschild te strak geplaatst krijg je kleine scheurtjes die steeds groter worden. Het hitteschild zet namelijk op een andere manier uit.

Wat ook wel wil voorkomen is dat het tikken in het motorblok zit. (heb ik in mijn 22 jaar oude golf met 160000 op de teller) Ook hier is het heel normaal en het bewijs dat een motorblok er erg oud mee kan worden.

• kees

Elk onderdeel + arbeidsloon wordt geclaimd onder de garantie voorwaarden dus hij verdient hier alleen maar aan.

Ik heb dit al eerder gemeld bij mij was het ook zo maar naar gelang van tijd is de rek uit het metaal en zal deze niet meer tikken.

Maak je niet druk het kan geen kwaad en verdwijnt vanzelf alle auto,s en zelfs motoren hebben dit.