Gisterenmorgen (zondag) vertrokken naar de Costa Brava.
Reis tot Lyon verliep voorspoedig, af en toe een zonnetje.
Dan door de bekende tunnel La Fouviere bij Lyon en na de tunnel een noodweer, het water kwam met bakken uit de lucht, stond zeker 10 cm water op de snelweg maar stoppen kon je nergens, je zag amper 20 meter en het duurde zeker een uur.
Zoals bekend heb ik enige tijd geleden een interval gemaakt op mijn ruitenwisser achter. Fijn elke 15 à 20 seconden een zwiep.
Na een half uur echter bleef de wisser doorroeren, zelfs als ik de wisser met de schakelaar uit zette. Hierdoor krijgt ook de intervalschakelaar geen stroom meer. Na het noodweer gestopt op een parkeerplaats. De wisser achter was alleen te stoppen door het contact uit te zetten en bleef dan in een willekeurige stand op de ruit staan. Wisser omgeklapt en weer verder gereden tot bij Nimes, daar hadden we een hotel geboekt. Ik ga wel in Spanje naar een dealer, is tenslotte garantie.
Vanmorgen startte ik de auto, raar maar waar, alles functioneerde weer normaal!
Ik denk dat er op een of andere manier water in de ruitenwissermotor is gekomen en daar sluiting heeft gemaakt met het sleepcontact voor automatisch in de ruststand gaan. Deze sleepring krijgt de spanning via een andere zekering.
Ben nu nog 3 weken in Spanje en thuis toch maar even met m'n dealer gaan babbelen.