Hoi Dyna-Miek, ik denk het te herkennen van mijn vorige Logan 1.6 MPI.
Daarbij heb ik ook het idee gehad dat er een motormechanisch geluid doorgegeven werd aan de koppeling, alleen bij lage snelheden en zonder radio en aanjager op meer dan 1 aan te horen.
En als je het pedaal optilt, is het geluid verdwenen.
Uiteindelijk heb ik de auto ingeruild bij 60.000 km op de 1.5 dCi, maar met de koppeling geen problemen gehad.
Mijn Logan 1.5 dCi heeft het niet, maar die koppeling wordt hydraulisch bediend.
Ik zou zeggen, hou het in de gaten, kijk het een tijdje aan, als het niet erger wordt hoort het erbij, en gaat het vele kilometers mee!
Oja, rijden volgens het nieuwe rijden kan prima in ons vlakke landje, en zolang de motor niet begint te trillen (ook te zien aan binnenspiegel) overbelast je de motor niet, ook niet bij 1.500 tpm in de 4 of 5.
Zo rijdt je een stuk zuiniger als een ander!
Alleen niet doen bij een afgeladen auto, of met een aanhangwagen erachter.
Renault schrijft voor om bij een dieselmotor te schakelen bij 2.000 tmp. en voor een benzinemotor bij 2.500 tpm.