achterruit

• remcora

Mijn mcv is nu ruim 1,5 jaar oud. Wat mij opvalt is dat de achterruit(ten) witte strepen laten zien. Er zit een soort zwart folie achter en op een of andere manier is daar een streep in ontstaan rondom de ruit. Is dit bekend bij iemand? Binnenkort maar eens langs de dealer, maar vanwege drukte en werk en komende vakantie lukt dat niet snel. Binnenkort lekker met auto en karretje naar de Oostzee.

• Reggie

Hoi Remcora,

Mijn MCV (04-'08) vertoont hetzelfde ‘euvel’. Ik zet ‘euvel’ tussen aanhalingstekens, omdat het mij persoonlijk niet zoveel kan schelen. Bij mij is het denk ik voornamelijk onstaan, sinds mijn auto op de parkeerplaats bij mijn (nieuwe) werk veel met zijn kontje in de zon staat. Het is denk ik de lijm waarmee de ruitjes op de deurtjes bevestigd zijn, en net als het zwarte plastic dat overal op (zeker) Logans (Phase 1) te vinden is -en al helemaal de volledig zwarte bumpers van mijn basisuitvoering- wil dat wel ‘s verkleuren. Gebeurde vroegâh ook bv. met die ’van top tot teen' zwart beplasticplaatte Vijfjes GTL. We rijden nu eenmaal in een goedkopere auto, waarbij het voor de ruitlijm met name prioriteit is, dat de boel blijft zitten. En dat doet ‘t ook. Eventuele verkleuringen staan op de tweede plaats. Ook bij mij, en zeker na twee jaar en redelijk egaal en gelijkmatig. Je auto niet teveel wassen, helpt ook. Dan valt ’t nog minder op. Ik blijf zo'n Logan Break toch zien als een ideale moderne kruising tussen een Renault 4GTL en 'n Volvo 245DL… En tjsa..: bumpers e.a. onderdelen kun je nog insmeren met dat lekkere zwartspul voor plastic, maar tegen die ruitjes zit (sta) je inderdaad gewoon aan te kijken, ja…

:D

Maar als het je stoort..? Zeker even langs de dealer. Anders kunnen we onderling misschien een praatgroep starten, voor medeslachtoffers.

8-)

Sterkte, eh… succes..!

R.

• Avaka

Ja, hier ook. Lijkt erop dat de lijm / kit die het raam vastplakt en afdicht er een beetje doorheen schijnt.

Het stoort me niet.

• remcora

Dag, bedankt voor de reacties. Ik had ook al zo'n vermoeden, maar wil ook wel weten in hoeverre het met de lijm te maken heeft die de ruit op de plaats moet houden. Een hulpverleningsgroepje wordt 'm niet. Het riagg wees mij al af, dus Reggie ik bedank je. Ach en als je er in zit, dan zie je het toch niet. Mijn bumpers verkleuren een beetje, was bij mijn vw. erger. Een beetje siliconenspray doet ook wonderen.

• remcora

Enige tijd geleden meldde ik dat mijn achteruit (in de zwarte omlijsting) witte vlekken laat zien. Tijdens de 30000km beurt is daar naar gekeken. En, jawel er zijn twee nieuwe ruiten ingezet. Mooie service, want de garage vond het geen gezicht en ging gelijk de importeur bellen. Overigens zag ik meerdere mcv's met deze kwaal. Marfait Lelystad, bedankt.