Hoi Remcora,
Mijn MCV (04-'08) vertoont hetzelfde ‘euvel’. Ik zet ‘euvel’ tussen aanhalingstekens, omdat het mij persoonlijk niet zoveel kan schelen. Bij mij is het denk ik voornamelijk onstaan, sinds mijn auto op de parkeerplaats bij mijn (nieuwe) werk veel met zijn kontje in de zon staat. Het is denk ik de lijm waarmee de ruitjes op de deurtjes bevestigd zijn, en net als het zwarte plastic dat overal op (zeker) Logans (Phase 1) te vinden is -en al helemaal de volledig zwarte bumpers van mijn basisuitvoering- wil dat wel ‘s verkleuren. Gebeurde vroegâh ook bv. met die ’van top tot teen' zwart beplasticplaatte Vijfjes GTL. We rijden nu eenmaal in een goedkopere auto, waarbij het voor de ruitlijm met name prioriteit is, dat de boel blijft zitten. En dat doet ‘t ook. Eventuele verkleuringen staan op de tweede plaats. Ook bij mij, en zeker na twee jaar en redelijk egaal en gelijkmatig. Je auto niet teveel wassen, helpt ook. Dan valt ’t nog minder op. Ik blijf zo'n Logan Break toch zien als een ideale moderne kruising tussen een Renault 4GTL en 'n Volvo 245DL… En tjsa..: bumpers e.a. onderdelen kun je nog insmeren met dat lekkere zwartspul voor plastic, maar tegen die ruitjes zit (sta) je inderdaad gewoon aan te kijken, ja…
Maar als het je stoort..? Zeker even langs de dealer. Anders kunnen we onderling misschien een praatgroep starten, voor medeslachtoffers.
8-)
Sterkte, eh… succes..!
R.