verwijderen stickers zonneklep

• ger 52

de zonnekleppen van mijn nijn nieuwe Duster wordt ontsierd door zinloze stikers, mannetje met veiligheidsgordel om, kantelende auto en een sticker met iets over baby´s. Deze wil ik weghalen, maar er blijven vieze lijmresten achter. Wie heeft ervaring mee hoe je, zonder beschadigingen de lijm kunt verwijderen?

• motorboom

wasbenzine, terpetine of iets dergelijks.

• LED-Lightning

Is er niet ook zo iets als stickerverwijderaar te krijgen? Daarmee zou het toch moeten kunnen, weet alleen even niet zo snel waar je dat kunt krijgen

• wimpie

Het kwaad is vrees ik al geschiedt, probeer volgende keer de stickers (voorzichtig) te verwijderen door ze warm te maken met een fohn, en dan héél voorzichtig los trekken, heb ooit een ingeruilde politie auto gekocht, moest daar ook alle stickers afhalen.

• Avaka

Inderdaad heb ik die ergerlijke stickers ook verwijderd.

En jawel, eerst verwarmd met de föhn en dan heel voorzichtig lostrekken. Toch bleef er een waas van lijm hangen.

Die waas heb ik weggehaald met wasbenzine. Wasbenzine is een zeer zacht middel dat kunststof, rubber en lak niet aan tast.

Prima spul. (Wel goed poetsen, die lijm is weerbarstig).

• Knutselsmurf

Wel eens gehoor van sticker remover ????

>:D<

• Harina

Ook ik heb deze stickers onlangs verwijderd uit de Duster. Even met wat wasbenzine poetsen en schoon!

(Overigens heb ik de stickers aan de binnenzijde van de zonneklep wel laten zitten).

• GJ

Is van HG. Te koop bij iedere bouwmarkt (en sommige winkels in huishoudelijke artikelen). Heeft me nog nooit in de steek gelaten ;-)