Vreemd verschijnsel snelheidsmeter Sandero Stepway 1.6 MPI

• LED-Lightning

Het is me al eens eerder overkomen maar toen viel het me te laat op om te zien wat er gebeurde:

Gisteren reed ik vanuit het werk de snelweg op. Doorgaans schakel ik altijd bij 2500 toeren, maar als ik de snelweg op ga doe ik dat wat vlotter. De snelheidsmeter was omhoog aan het gaan tussen de 100 en de 120 en ineens ging de wijzer even heel kort terug richting de 100 om vervolgens weer terug te gaan richting de 120, het leek even alsof het een toerenteller was die terugviel en weer omhoog ging bij schakelen.

Verder is er geen enkel probleem, de auto versnelt gewoon als dit gebeurt, de motor doet ook niet raar, het enige wat even gebeurt is dat de snelheidswijzer even terugvalt en weer oppakt naar de snelheid die gereden wordt.

Heeft iemand hier al eens iets soortgelijks gehad? Ik ga het in ieder geval even melden zodra ik de controle beurt krijg bij de dealer, tot nu toe lijkt het me niet echt iets dringends maar ik hou het in de gaten.

• DerRudy

Ik bezit een MCV 1.6 16V uit 2008 en heb dit fenomeen ook al een paar keer gezien.

In begin dacht ik “Opa heeft nu echt een bril nodig”.

mgr

Ruud

• Avaka

Dit is een bekend verschijnsel. Je zult het wel eens vaker zien. Mijn MCV doet dat ook. Zo nu en dan lijkt het of heel ‘even de stroom uitvalt’. Ik weet het niet helemaal zeker maar volgens mij heeft het met calibratie van de meters te maken.

Komt er op neer dat er niks stuk is of zo.

• Mark L.

Hier ook een mcv die dit heeft.

• wimpie

Ook mijn sedan met 1.4 MPI doet dit soms, het gaat zo snel dat het nooit ernstig kan zijn, bijna aan de 30.000 km, zal het toch maar melden.

• remcora

Gelukkig, ik hoef niet naar de psych. Vorig jaar had mijn mcv 1.6mpi het ook één of twee maal, daarna heb ik het nooit meer teruggezien.

Ik heb het wel even gemeld bij de servicebeurt, maar er mankeerde niets aan de auto.

• Karl

Onze MCV heeft dat fenomeen ook, nooit echt druk om gemaakt.

• LED-Lightning

Ha gelukkig, bedankt voor alle reakties, ik was bang dat ik de enige zou zijn. Ik zal het in ieder geval melden bij de controle beurt, en zal me er geen zorgen over maken. Het lijkt mij redelijk onschuldig.

• maps

Ook ik heb dit wel eens gezien in mijn MCV, ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit kan.

Maps

• vleutmans

Ik heb hetzelfde verschijnsel in mijn 1.4 MPI sedan, inmiddels bijna 130.000 op de teller, en nul problemen :-)