Vreemd verschijnsel snelheidsmeter Sandero Stepway 1.6 MPI

• jorrit

Dit heb ik ook bij mijn mcv uit 2009 met 50.000 op de teller. schiet af en toe even 10 kilometer of 5 kilometer omhoog.

• Morris

Op zich niet zo'n vreemd verschijnsel. Vroeger werden snelheidsmeters door een kabelje aangedreven. Mijn Kever bijvoorbeeld heeft dit ook.

Al sinds jaar en dag wordt gaat dit elektronisch. Even een piekspanning en je snelheidsmeter slaat uit. Op zich kan dit geen kwaad. Mocht dit erg vervelend worden door hele grote en regelmatige afwijkingen dan is het zaak om eens langs de dealer te gaan. Vermoedelijk moet dan de sensor vervanger worden.

• sergeh

Bij mij heeft mijn MCV het ook heel af en toe.

• tbone67

Ik heb een duster met 30000. Km op de teller en ik zag dit gisteren ook gebeuren .

Ik zocht dit op de site en zag dat meerdere dit hadden en ik weet genoeg . Is iemaand hiervoor nog bij de dealer geweest ? Ik heb net de 30000km beurt laten doen ! Gr

• LED-Lightning

Ik heb het zelf niet meer bij de dealer gemeld, het is in de tijd dat ik de Stepway had in totaal een keer of drie gebeurd en ik heb er verder geen problemen mee gehad.

• tbone67

Bedank voor je reactie , ik heb er ook geen probleem mee maar was er wel nieuwsgierig na !

(: