Motor slaat af bij Airco aan en LPG

• maps

Hoi allemaal,

Mijn MCV op lpg slaat regelmatig af als ik rem bij bijv. een verkeerslicht of bocht.

Ik rij dan in alle gevallen met de airco aan, verder geen last van.

Ik moet hiervoor nog naar de dealer.

Hebben er meer lpg-ers hier last van (gehad) en is dit eenvoudig op te lossen.

Maps

• DerRudy

@Maps,

Even terug naar het LPG inbouwstation, vaak zijn de slangetjes die van de injectors naar het inlaatspruitstuk lopen te lang, daardoor knikken ze en is de druk niet goed.

Deze druk kunnen ze meten en afstellen, en “Meten is Weten en Gissen is Missen”.

Uiteindelijk was dit voor mij DE OPLOSSING.

mgr

Ruud

• RonG

Mijn broer heeft dat met zijn renault met G3 ook gehad. De auto sloeg ook telkens af met remmen, bij hem was het idd een slangetje wat niet goed was.

Heeft niks met je airco te maken.

FF terug naar de garage/inbouwcenter is zo opgelost.

Gr. Ron

• dacia-grunn

ook ik rij op gas

en met met de airco aan slaat ook mijn mcv regelmatig af

dit is wel een onderwerp wat regelmatig terug komt

http://dacia.startpagina.nl/prikbord/10755635/afslaan-motor-op-gas-icm-airco#msg-10755635

binnenkort moet de mcv naar de garage zal dit voorleggen en je de uitkomst laten weten

groet

oet.grunn

• DerRudy

Zodra er grote stroomverbruikers ingeschakeld gaan worden, denk hierbij aan de Airco,Achterruitverwarming etc zal de Dynamo meer stroom moeten leveren en daardoor zal de motor zwaarder belast gaan worden.

De stationair-loop (Stationair toerental loopt even terug bij het inschakelen van deze grootverbruikers) zal dan een signaal (naar het Motor-management systeem) moeten afgeven om wat meer brandstof in te spuiten, als nu een van de zg Gas-injectors door zo,n “Geknikte” LPG-leiding niet meer brandstof zal krijgen loopt de motor op 3,5 Cilinders en kan dan afslaan.

Er zijn twee oplossingen de oorzaak wegnemen, dus de geknikte slang vervangen en de bewuste Injector krijgt weer voldoende LPG flow.

Of de toevoer druk op de verdamper wat hoger afstellen, dit dient afhankelijk van het type LPG-injector op een bepaalde waarde afgeregeld te worden.

mgr

Ruud

• dacia-grunn

zoals al gemeld vandaag met de mcv naar de garage geweest.

oplossing was kleppen stellen en nieuwe bougies.

loopt nu weer probleemloos.

hulde aan terwolde.

dacia oet grunn

• DerRudy

Heuh, kleppen stellen: dus geen 1.6 16v motor?

Wat voor uitvoering betreft het hier dan?

mgr

Ruud

• HenkM

Heb je wel een 1.6 16V?? Alleen deze motor is LPG gecertificeerd. Bij deze 16 klepper kunnen de kleppen niet worden gesteld (zijn namelijk hydraulisch / zelfstellend). Bij de 8V blokken kunnen de kleppen wel gesteld worden.

• GJvdZ

Bij andere merken wordt start/stop bij het verkeerslicht als milieuvriendelijk gezien…. Bij jouw Dacia krijg je het er kennelijk gratis bij ;-)

• dacia grunn

het klopt ik heb geen 1.6

maar een 1.4 op gas

m.v.g