Motor slaat af bij Airco aan en LPG

• DerRudy

Aha, dan is het duidelijk.

Er is nog een MCV 1.4 met een Vialle (LPI installatie) die is de 100.000 KM al gepasseerd (Vleutmans).

mgr

Ruud

• jaap

Sinds de inbouw van de g3 instalatie heb ik hier ook last van. Verschillende keren teruggeweest. Afgelopen week zijn ze er na 6 maanden achter gekomen dat de converter een lek vertoond. Gasdruk is dus niet stabiel, ook de tankindicatie gaf bij 200 km al een rood ledje aan ook hopelijk is dat na de inbouw van de nieuwe converter ook goed.

• DerRudy

Voor de duidelijkheid, hieronder een foto waarbij duidelijk te zien is dat de slangetjes van de middelste Injectors zijn vervangen.

https://dl.dropbox.com/u/46979932/LPG%20injectors/2012-10-03%2020.55.03.jpg

Dit was voor mij de oplossing voor het afslaan op LPG bij bv het naderen van een rotonde/kruising etc etc (vaak in combinatie met het gebruik van de Airco).

• vleutmans

Inmiddels ga ik richting de 200.000 km met mijn 1.4 MPI op LPG.

Ik kan me nog herinneren dat ik in de buurt van 25000 km mijn flashlube installatie gemonteerd kreeg omdat mijn motor stationair wel eens afsloeg bij overschakeling op gas.

De oplossing bleek kleppen stellen (bij onderhoudsbeurt vergeten door dealer uit “andere” regio destijds) en toen zagen ze dus dat de flashlube installatie wel gewenst was voor deze motor.

Dus wanneer je lang wilt doen met de 1.4 MPI (200.000+) (of meer dan 500.000+ ? km met de 1.6 16V) dan raad ik zondermeer de installatie van een flashlube systeem aan. Deze zorgt voor een betere bescherming/koeling van je kleppen en blijkt echt te werken. Dit geldt niet alleen voor een 8-klepper maar is uiteraard ook goed voor een 16-klepper met hydraulische klepstoters. Met hydraulische klepstoters hoef je in principe niet je kleppen te stellen, maar dit houdt niet in dat je klepzittingen/kleppen niet slijten. De verassing is groter met een 16-klepper dan met een 8-klepper aangezien je bij de laatste motor een tenminste nog een idee hebt van je resterende klep- stelmogelijkheid door periodiek stellen elke 15000 km.

samengevat: ben je echt zuinig op je Dacia op gas, en wil je er lang mee doen ….overweeg dan flashlube.

Gr.

Michel

• HenkM

Effe relativerend:

Geen K4M blok: flashlube kan helpen maar wel op zijn tijd klepjes stellen (immers niet hydraurlische klep aansturing).

Wel K4M blok: geen flashlube, ruim 200.000 probleemloos :-) en geen kleppen afstellen .