Tankdop haakje

• B@TO

Hallo Allemaal,

Wat ik ook zo'n praktisch voorbeeld van eenvoud vindt bij mijn Sandero , ik weet niet of dat ook bij alle andere Dacias zo is, namelijk het haakje aan je tankdop klepje. Aan het uiteinde van de tankdop zit een soort beugel waar je hem mee aan dat haakje kan hangen (zie foto).

Zo raak je hem niet uit het oog bij het tanken en heb je je handen vrij. Meestal zie ik de tankdop, bij het tanken van ander auto merken, op de pomp liggen. Mijn vorige auto's hadden dit handigheidje ook niet

http://img189.imageshack.us/img189/5811/pict0091me.jpg

Oeps :? aan een wasbeurtje is m'n Sandero ook wel weer toe of een fikse regenbui spoelt dat kamelen zand er ook wel af :D

• richard

Ik had voor de Duster een Space Star en deze had het ook en met een elastiek er aan .

• Avaka

Bij mijn MCV is me dat nog nooit opgevallen. Ook niet dat er aan de tankdop een beugeltje zit. Zal eens kijken…..

Shit, mijn vrouw heeft de auto mee…. :)

• toine60

De MCV heeft dezelfde constructie

• LED-Lightning

Verrek, is dat daarvoor bedoeld, ik vond het al zo'n vreemd haakje! Handig toch, zo'n prikbord/forum!

• Dyna-Miek

Ik schreef al eerder dat ik een beetje lui ben :

Ik doe de tankdop altijd tussen de handgreep van het tankpistool; vooral in de winter tankt handsfree veel comfortabeler.

Helaas is mijn Sandero vaak nog niet verzadigd als het pistool afslaat en moet ik alnog de rest tanken met de hand, soms kan er nog wel 12 liter bij !

Groetjes, Miek

• Morris

Soortgelijke voorzieningen tref ik de laatste 25 jaar al aan bij alle auto's die ik gehad heb. Het is dus niet nieuw. Alleen is dit de meest simpele die ik tot nu toe ben tegengekomen. Effectief is het wel zo te zien.

• Ron

Overigens is het verboden om het vulpistool klem te zetten met je tankdop. Je let er meestal dan niet meer op, en als het systeem om wat voor een reden dan ook niet werkt, dan is het leed niet te overzien en lopen er liters brandstof op de vloeistof dichte vloer. Een paar liter is al heel snel een flinke plas en vervolgens kan de boel door een vonkje zomaar ontbranden.

Ik weet het klinkt niet aardig maar als service medewerker van een tankstation weet je waar de gevaren liggen.

Mijn advies is dan ook: Niet doen.(tu)

groetjes

Ron

• arjan

Ik rij al 20 jaar renault, en heb al 20 jaar zo'n haakje aan de tankdop zitten. Overigens is het zo dat als je een tankdop ziet liggen bij de pomp, dan moet dat van een verouderd type auto zijn, want bij de huidige auto's gaat je sleutel er niet uit als de tankdop niet op z'n plaats zit (zoook bij de DAAS).

• Dyna-Miek

Tsja Ron,

Ik weet dat het ietsje gevaarlijker is, maar niet gevaarlijker dan autorijden.

Ik kwam in mijn vorige woonplaats trouwens bij een groot tankstation van het bekende merk waar wat extra service verleend werd : meestal werd er door de pompbediende(s) voor je getankt en die hadden houten blokjes om tussen het vulpistool te zetten. Die blokjes kom ik heel af en toe ook elders tegen.

Miek