Bato,
Heb je ook zo'n tip voor de olievuldop, die heb ik een keer op het luchtfilter gelegd en vergeten er weer op te draaien. Weg wastie
Miek
Tsja Miek,
Ik hoor al hoe sceptisch je bent, maar als je e.e.a gezien hebt wat de gevolgen zijn dan ga je er toch anders over denken. maar goed, dat van die blokjes kan ik me niet voorstellen. Persoonlijk zou ik daar dus nooit meer gaan tanken omdat daar de service medewerkers de veiligheidsregels (en jou veiligheid dus ook) gewoon aan hun laars lappen. Ik denk dat er bij een controle daar een zware boete voor staat.
Nogmaals mijn goed bedoeld advies: niet doen (tu)
Elke bedrijf krijgt een milieuvergunning om zijn activiteiten uit te kunnen voeren. Zo ook tankstations. Zo staat er in de vergunning dat zelfbedieningstankstations de pistolen niet mogen vast kunnen zetten. Dit is omdat er vanuit gegaan wordt dat leken de auto aftanken. Heb je een bemand tankstation, dan mag het pistool van zowel benzina als diesel vastgezet kunnen worden. Hierbij wordt uitgegaan dat het personeel is opgeleid voor zijn taak en er bewust mee omgaat. Uitzondering hierop zijn de zgn Hi-speed pistolen voor vrachtwagens. Deze mogen wel vastgezet worden. Hier wordt ook uit gegaan van enig vakmanschap van de vrachtwagenchauffeur en het feit dat het langer duurt voor de tank vol zit.
Overtredingen op het ongeoorloofd vastzetten van het pistool kan leiden tot hoge boetes of zelfs tot intrekken van de vergunning.
Bij het tanken kan je de pistoolgreep automatisch vergrendelen aan de handgreep van het pistool zelf door een klepje om te zetten.Wanneer de tank bijna vol is slaat dit automatisch af en stopt de vulling,daarna kan je nog manueel bijtanken.Hoe dat moet, vraag dat aan een station met bediende,die doen dat altijd zo,krijgen anders de kramp in hun handen van het vele tanken.Ook gemaakt voor trucks met brandstoftanks van 300 liter en meer.
Inderdaad kun je de hendel waarmee je tankt vergendelen. Echter steeds meer tankstations verwijderen deze mogelijkheid omdat is gebleken dat niet altijd het vulpistool correct afslaat. Dit heeft weer als gevolg dat er gemorst wordt.
Groetjes,
Richard, www.daciamodellen.nl
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?