Wilje voor een redelijke prijs je trekhaak gemonteerd hebben op de Dacia Sandero ??
De prijs bij Garage Smaal in Standaard-Buiten (N-B) is incl montage en 3e kentekenplaat 325,00 euro.
Gr jasmar
Ook heb op mijn duster ook een trekhaak besteld met 13 polige aansluiting. Kan iemand mij vertellen welk systeem Dacia monteert?, Multicon of Jeager. En als tweede kan iemand mij vertellen hoe Dacia de constante stroomdraden monteert. Het zou zo moeten. Een constante stroomdraad via het contact voor de koelkast en de andere constante stroomdraad rechtstreeks naar de stekker gaat voor de verlichting. Gebeurt dit ook?
Als je dat aangeeft bij de montage, gebeurt dat inderdaad ook.
Om koelkast ellende te voorkomen (ik heb 17 jaar ervaring als caravan monteur)
Laat de garage een lekkere dikke draad aanleggen voor de koelkast (pool 10)
De dikke draad past inderdaad niet in de stekkerdoos, maar de lengte van de 2,5 mm2 en alle overgangen totaan de koelkast geven veel verlies.
Doe lekker een 10 of 16 mm2 op de accu en laat aan het eind een stukje 2,5 SOLDEREN(!) dat in de stekker door gaat.
Het hele stuk in of onder de auto geeft dan in iedergevan alles lekker door.
Laat dit in ieder geval voor de koelkast doen.
Afhankelijk van de caravan kan het ook voor pool 9, maar daar is 2,5 mm2 vaak genoeg voor.
Wil je ook een accu laden in de caravan, monteer dan een booster bij de caravan accu.
De dynamo levert echt niet genoeg om dit alemaal van stroom te voorzien.
Alle lampen (auto en caravan)
Radio / cd
koelkast
Airco (ook al mag die niet aanstaan bij het trekken van een caravan)
En dan ook nog een accu laden, gaat niet werken.
Maar goed.
De trekhaak wordt er bij de dealer pas opgezet, dus als hij belt over de afleverdatum is het vroeg genoeg om het over de stroomaansluiting te hebben.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?