Iemand al eens de uitlaat vervangen?

• Avaka

Er wordt veel gesproken over de kwaliteit van een Dacia. In Nederland rijden er nu toch al ruim 4 jaar Dacia's rond.

Ik vroeg me vandaag spontaan af hoe de kwaliteit van de uitlaat is. Deze ziet er erg goedkoop uit.

Heeft iemand deze al eens (deels) moeten vervangen? En dan bedoel ik vooral de achterdemper.

• fractal

Logan sedan 1.1 16V hier, bijna 100.000 km en 3,5 jaar oud en nog niks aan de hand met de uitlaat.

mvg, Jan

• vleutmans

Ik rij al bijna 4 jaar (3jaar ,10maanden) met m'n logan 1.4 MPI sedan op gas, zowat 130.000 km op de teller en de uitlaat ziet er nog zowat als nieuw uit. Uiteraard wil dat niet zeggen dat mijn achterdemper er niet spontaan kan afvallen, maar voor zover ik optisch kan beoordelen ziet de uitlaat er nog gaaf uit van buiten.

Omdat ik op gas rijd ziet zelfs de binnenkant van de uitlaatpijp er verdacht schoon uit (zelfs nauwelijks aanslag). Voor deze auto reed ik benzine en toen zag je toch wel aanslag aan de binnenkant van de pijp.

Eigenlijk vind ik dat schone LPG auto's ook maar eens belastingvrij moeten kunnen rijden, nu betaal ik alweer 39 euro/maand, oftewel 117 euro/kwartaal :-(

Gr.

Michel

• Frank

Mijn uitlaat moet binnenkort vervangen worden volgens de garage.

Een ophangbeugel was afgebroken (doorgeroest) wat zorgde voor vervelende resonanties en volgens de garage kan je wachten totdat de rest van dit onderdeel van de uitlaat vervangen moet worden.

Ik vind het zelf eerlijk gezegd een vreemd om iets te vervangen dat nog niet helemaal kapot is en had ook verwacht dat ze de beugel gewoon weer vast zetten, maar dit werkt dus blijkbaar niet zo.

Kan iemand met meer verstand van uitlaten zijn mening geven of ik de uitltaat wel of niet preventief moet laten vervangen?

• Frank

Even ter volledigheid wat autogegevens die ik bij bovenstaande bericht was vergeten te vermelden.

Ik rijd Dacia MCV 1.6 16v op gas en heb circa 95000 km gereden.

• Cees de Bree