DUSTER ANTENNE

• FILIP

Dag,,,,ik zou de antenne op mijn toekomstige duster willen vervangen,,,kzou ze willen vervangen door hippi spriet of iets dergelijk,,,de standaart antenne vind ik een beetje simpel( eigen mening) iemand ervaring met antenne veranderingen,??? thanks filip;)

• Avaka

Bij een Dacia is alles ‘simpel’ uitgevoerd. Dus ook de antenne.

Hoe kom je in vredesnaam erop om de antenne te willen vervangen? Die doet het gewoon goed.

Er zijn best zaken te verbeteren bij een Daas, zelf heb ik tal van aanpassingen gedaan (niet aan de buitenkant) om mijn Daas nog beter te maken.

Allemaal ‘tientjeswerk’ overigens (behalve de Cruise Control en de luidsprekers).

Hang er een vlaggetje aan zou ik zeggen. :)

• harryzwol

Bij mijn auto heb ik een antennespriet van een Nissan Pixo/ Suzuki Alto gemonteerd.

De kortere antenne van Renault past niet, de voet is anders.

De ontvangst is met de kortere spriet beter!

• PD3JCW

Waarschijnlijk is het een antenne met een m5 of m6 draadeind op de voet, daar kun je van alles op draaien wat je mooi vindt.

• Morris

Filip,

Ik geef AVAKA helemaal gelijk. Deze antenne hoort bij een Duster. Ga het nou niet verpesten door er een Halfords modelletje op te zetten. De ontvangst is trouwens 100%.

• ger 52

Zonde, antenne is prima en is geen goedkoop prulletje. Vanwege mijn vakanties heb ik er een radio met kortegolf ontvangst in laten monteren. Becker Grand Prix en met deze antenne heb ik een zeer goede ontvangst op de korte golf, en uiteraard alle banden. Niet veranderen is mijn welgemeende advies. Spaar door voor een cruis control en vervang de speakers door betere.

• FILIP

Goed ik ben weer overtuigd,,,de antenne blijft er op,,,,weet je wat ,,ik zal er een oranje vlagje aanhangen om jullie een beetje te steunen bij de volgende match hahaahahahahahah>:D<

• harryzwol

Een antennespriet die de helft korter is kan ik aanbevelen, je ziet die antennesprieten op veel auto's zitten, meestal op stationwagens.

Wat ik nooit zou doen is een halfords special style achtig antennetje van 10 cm monteren, dat ga je merken in het ontvangst.

Met een getwiste antenne van de helft van de lengte wordt het ontvangst niet minder, ik heb meerdere keren heen en weer gewisseld,

en tot de conclusie gekomen dat die originele lange spriet meer storing geeft!!

De Nissan Pixo/ Suzuki Alto antenne blijft er op, en ik hoef niet bang te zijn dat ik het dak beschadig als ik achteruit een garage uitrij omdat die antenne te hoog is.

Dat was namelijk de reden dat ik een kortere antenne wilde.

• harryzwol

@ ger 52: AM en korte golf gebruiken een andere antenne die vaak intern in de radio zit. De FM heeft een grotere spriet nodig….

M.a.w. de antennespriet kan je er af halen bij gebruik van de korte golf!!!

Echt waar.

• ger 52

Hoe heet zo iets? Kooi van Farady? als ik de antenne vast houdt of ontkoppel de antenne van de radio is ook mijn middengolf weg of een stuk minder. Vroeger hadden de autoradio's met alleen middengolf en krte golf ook een externe antenne nodig. In transistorradios's zit hiervoor een z.g. ferrietantenne, maar die werkt niet goed in een autoradio. In ieder geval luister ik voor 99,9% FM. Belangrijk is dat er ook een AUX ingang op de radio zit, de standaard blaupunkt heeft deze (MP3) voor het geval er betaalbare internetradio vanaf de telefoon kan worden aangesloten. In buitenland nooit doen, kost een klein vermogen.