LPG in Duster 4x4

• ger 52

Hoog broodje aap gehalte.

Gebruikelijk is, en dat schrijven ook de grote leasemaatschappijen voor, 1000 km op benzine, daarna op LPG. Dacia zegt 2000 kilometer en zit wat aan de ruime kant, maar kwaad kan het niet. Inrijden van motoren bestaat niet meer zoals vroeger met bordjes INRIJDEN voor de achterruit. De eerste kilometers niet naar teveel toeren doordraaien, maar waarom zou uje dat doen, kost alleen maar extra brandstof. Ok misschien niet zinvol om meteen na aflevering een zware caravan te hangen voor een reis naar Spanje.

• DerRudy

@Ger 52,

Ik geef je gelijk, want hoe zit het bij de auto,s die ‘Af Fabriek’ voorzien zijn van een LPG installatie?

In het verleden ook regelmatig LPG installaties ingebouwd, het bestellen van de inbouwkit kon pas NADAT de auto op kenteken was gezet.

Gevolg (van deze werkwijze) was dat de auto,s een aantal weken op Benzine hadden gereden en dat de juiste wagen werd aangeboden voor de inbouw/ombouw (tu).

mgr

Ruud

• Avaka

Technisch gezien is het niet stikt noodzakelijk. Maar als Lien zich beklaagt over die paar tientjes die ze nu extra nodig is om die paar duizend kilometer te rijden op benzine ipv LPG dan neig ik sterk naar ‘maak je niet druk, je hebt er alleen maar voordeel bij’. Om dat advies te classificeren als een broodje aap……..

• Avaka

Beste Ruud:

Dat Dacia vanaf fabriek LPG rijdende auto's levert doet toch niks af aan een ‘praktijk gericht advies’ voor auto's die nog niet direct met LPG worden geleverd?

• DerRudy

Hoi Avaka,

Tuurlijk maar in mijn geval was die Oetlul van een verkoper de LPG installatie vergeten te bestellen.

Dus ik op mijn gemak 1000 KM gemaakt (dat was het advies van JL) moest de LPG installatie NOG besteld worden, ik ben direct naar de dealer gereden en de nieuwe verkoper (Dhr Oetlul was Exit) heeft waar ik bij zat de bestelling doorgegeven.

Toen werd me ff aangegeven dat ik eerst een paar duizend KM op Benzine moest rijden, Yeh sure was mijn reactie.

Ik kreeg gelukkig voor de twee weken inbouw GRATIZ een vervangende auto, ze zagen aan mijn gezicht dat ik ‘Not Amused’ was.

Tijdens de verkoop werd mij verteld dat de Dealer LPG ging inbouwen, ik kan je vertellen dat er in NL slechts een handjevol dealers zijn die de kennis in huis hebben om de LPG in te (mogen) bouwen.

Wat ik bedoel is dat er een hoop verhaaltjes door de dealers worden opgehangen.

mgr

Ruud

• Avaka

Ik ben dan ook blij dat mijn LPG installatie bij een erkend bedrijf is ingebouwd. Dus niet bij de dealer.

Overigens heb ik wel wat (kleine) problemen gehad. Vooral met de knel koppelingen op de water slangen. Lichte lekkage zorgde ervoor dat mijn koelwater nivo heel langzaam zakte.

Is allemaal verholpen na 3 bezoeken………….

Nu is alles perfect. Vloeistof keurig op nivo en geen problemen meer.

• DerRudy

@ Avaka,

Kijk en daar doen we het voor, elke litertje een eurootje in je zak houden, een LPG installatie is toch de beste investering die je kan doen.

Met zo,n G3 installatie is autorijden opeens een klein feestje.

mgr

Ruud

• HenkM

2 weken voor LPG inbouw??? Mijn dealer kan het in 1,5 dag (MCV) (tu)

• m

is de eerste 4x4 lpg al klaar? waar zit de tank dan en hoe groot is deze?

waar blijft daarna het reservewiel?

• Barrabas

Inderdaad na een half jaar nog steeds geen antwoord op de vraag van Frans.Behalve wat gez……!