Eerste Duster 4X4?

• Tom

Gisteren gaan proefzitten in de pas van de vrachtwagen gereden Duster 4X4 van mijn vader. Wordt vandaag (9 juli) afgeleverd.

Best wel snel geleverd dus (besteld rond 10 april).

Effe onder gekeken en het ziet er behoorlijk anders uit achteraan met die gesofistikeerde achterbrug en dif.

Morgen maar even een ritje maken dan (:P)

• Tom

Vandaag de eerste rit gemaakt en ik moet zeggen valt 100 % mee. Hij is helemaal niet zo rumoerig op de snelweg bij 120 km/u (weet niet of het ligt aan de 110 dci versie of de 6 versnellingen). Geen kraakjes of piepjes … mooi zo.

Wel 2 minpuntjes: De auto staat vol met groene verfdotjes (blijkbaar alles wat de controle gepasseerd is: wielbouten, allerhande boutjes tot de ruitenwisserarmen en gordelklikkers toe). Waren op het eerste zicht moeilijk te verwijderen, maar ondertussen een product gevonden waar het vlot mee gaat. Lijkt mij een geval van te weinig tijd: auto moest nog snel gepoetst worden want de garage sluit voor 2 weken jaarlijks verlof en dit is er blijkbaar overgeschoten. Ander puntje is een pieptoon in de uitlaat wanneer de turbo begint mee te blazen, maar ik verwacht dat dit vermindert wanneer hij wat meer ingereden is.

Andere vaststelling is dat de eerste versnelling zo kort is dat het voor weggebruik mijns inziens gemakkelijker is om in tweede te vertrekken, aangezien dat niet zo ver van een normale eerste afligt. Het schakelschema vraagt dus wel wat gewenning en je mag dus echt wel spreken van een 1 + 5 bak i.p.v. een 6 bak, maar dat was al gebleken uit verschillende tests.

• Vinnie

@Tom

Zonder zo'n lage 1 kom je natuurlijk niet tegen een steile helling op. Overigens hebben Renaults van vroeger uit al een lage 1. Hier in Arnhem is dat wel fijn :-)

• Daciast

Vinnie,

Die ‘Geitenbult’ kom ik in z'n 2 ook wel op hoor… 't is de Mont Blanc niet! :)

• suzuki

bak is van getrac zoals alle bakken onder de dacia`s rest deel is nissan dat klopt

• joop van meurs

Zin tevreden over onze Duster 4x4. Ook de originele dakdragers produceren aardig wat lawaai op de snelwegen. Wie weet waar je de sloten voor de dakdragers kunt aanschaffen. Importeer zou ze niet kunnen leveren