Dacia/Renault Terwolde Groningen

  • Dirk Westenborg

    Ik heb mijn Sandero een jaar geleden gekocht bij Terwolde in Groningen. Nog nooit zo'n slechte service meegemaakt.

    Eind mei garantieverlenging aangevraagd (aanbieding tot 31 juni), tot op heden, 12 juli, geen bericht. Volgens Terwolde wachten ze op bericht van Dacia.

    Vandaag voor een kleine beurt (10.328 km gereden) geweest.

    Problemen: geel schuim komt onder de bekleding van de voorste stoelen vandaan, achterbankbekleding rafelt. Op de achterbank heeft het afgelopen jaar alleen een tas gestaan.

    Bij het ophalen zegt Terwolde de zaak te hebben gerepareerd. Bij thuiskomst blijkt dit niet het geval. Nog steeds komt er geel schuim onder de bekleding vandaan. De rafels hebben ze eraf geschoren.

    Ander probleem: de auto piept/kraakt bij het wegrijden in de bochten en over drempels. Is ook niet verholpen, probleem bestaat nog steeds.

    Auto opgehaald, rekening 181 euro:

    werkloon e 76,45

    hulpstoffen, milieubijdrage, oliefilter 16,92

    Elf evolution sxr 5w40 58,73

    BTW 19 % erbij, in totaal 181 euro.

    Vervolgens staat de auto langs de kant van de openbare weg, maar ze hebben de auto niet op slot gedaan. Genoeg voorbijgangers die hadden kunnen inbreken.

    Kaartje vervolgafspraak staat nog steeds op vandaag, geen idee wanneer de auto voor de volgende beurt moet.

    Ik weer terug naar binnen, mijn beklag doen, medewerker van Terwolde zegt niets, maar haalt zijn schouders op.

    Dit lijkt meer op klanten wegpesten dan op klantenbinding. Zijn er meer mensen met deze ervaring bij Terwolde ? En kan ik grote en kleine beurten aan mijn Sandero ook door een andere garage laten doen ? Of vervalt dan mijn recht op garantie ? Als die garantie al uberhaupt iets waard is.

    Groet,

    Dirk

  • edwin

    Je kan probleemloos overstappen naar elke andere Dacia/Renault garage in hel nederland. Zeker als je zo slecht behandeld wordt door je “eigen” garage.

  • HenkM

    De Sandero hoeft m.i. pas na 15.000 km een inspectiebeurt welke ergens tussen 35 en 50 Euri zou mogen kosten.

    Olie pas na 30.000 km (onnodig vervangen???).

    Lijkt i.d.d. op klantje “tillen”.

    Zelf ben ik erg tevreden over mijn dealer, het enige garantie gevalletje aan de MCV (scheve lende steun) is direct correct gerepareerd (vervangen zonder kosten). 1e beurt € 39.

    Nu 3 jaar later gaat deze MCV retour dealer en wordt vervangen door een Duster. Ook hier weer in afhandeling koop / informatievoorziening alles correct gegaan. Ik merk geen verschil in behandeling t.o.v. mijn (zeer lange) periode Renaults.

    Er bestaan dus (gelukkig) echt wel dealers die prima met hun Dacia klanten omgaan.

  • ger 52

    Ook in het noorden zijn meer dealers, dus dit bedrijf kan de bomen in. . Je bent klant en als je niet goed geholpen wordt ben je bij iedereen welkom. Ook de Renault dealers beseffen dat Dacia niet meer “ het moet er maar bij merk is”, maar een volwaardige auto met kritische klanten.

  • Louis Dörr

    Ik zou na deze treurige ervaring, per aangetekend schrijven, de leverancier van de auto, in gebreke stellen, met een afschrift van je bevindingen naar de importeur.

    Vergeet NIET een uiterste datum van antwoord te EISEN. (Hou het wel redelijk, bijvoorbeeld binnen 7 dagen)

    In het antwoord van de garage dient een ‘redelijke’ termijn te staan waarin de gebreken zullen worden verholpen.

    Probeer de brief objectief te schrijven en kort en bondig : geef een opsomming van de gebreken en de zaken waarmee je het niet mee eens bent.

    Stel voor dat de gebreken en tekortkomingen binnen 14 dagen hersteld dienen te worden.

    Als dit geen uitkomst biedt, schrijf dan nog één keer een brief (wederom aangetekend) waarin je de garage (leverancier) aansprakelijk stelt voor deze gebreken en deel mede dat je de klacht(en) zowel aan de importeur én de BOVAG geschillencommisie zult melden met het verzoek in deze kwestie te bemiddelen.

    Ik zou je niet aanraden meteen naar een andere dealer te gaan.

    Als ex-After Sales Manager was ik er ook niet gek op om de ellende van andere dealers op te knappen.

    Het idee ontstaat dan al snel dat je een andere dealer laat verdienen, terwijl de nieuwe dealer de ellende op mag knappen.

    Ik wens je wel sterkte ! Gezien je ervaringen heb je dit wel nodig.

  • Martijn

    Ik heb mijn Sandero ook bij Terwolde in Groningen gekocht en ben tot dusverre zeer tevreden over de geleverde service hier. Ze stonden voor me klaar toen ik ze (onverwacht) nodig had. Verder ben ik tot dusverre iedere keer klantvriendelijk behandeld. Lijkt me goed om eens met ze in gesprek te gaan over jouw ervaringen.

  • dacia oet grunn

    Vandaag voor het eerst mijn mcv voor onderhoud weggebracht naar terwolde in Groningen.

    eerste controle beurt + mcv slaat af bij stoplichten.

    vanochtend gebracht

    toen ik terug kwam waren ze nog met de auto bezig.

    “ ze waren compressie aan het meten , nieuwe bougies aan het plaatsen ”dit gaat wat kosten dacht ik?

    tot mijn verbazing was de controlle beurt nog niet uitgevoerd omdat het zoeken naar het slecht lopen en afslaan van de mcv meer tijd had gevergd.

    voor de controle beurt kan ik deze week zonder afspraak even langs komen

    het verhelpen van de rest was service.

    mijn mcv werd keurig voor de zaak geparkeerd en op slot en op alarm afgeleverd.

    prima service dus

    ik herken dus ook niets in je opmerkingen.

    m.v.g

    dacia oet grunn

  • GJvdZ

    Dit is 1 van de nadelen van internetfora. Iemand heeft een slechte ervaring (die ik helemaal niet goed wil praten names de garage), en dat gaat dan vaak de wereld in alsof het een slecht bedrijf is, terwijl het ook een eenmalige misser kan zijn. De andere partij heeft geen mogelijkheid voor een weerwoord (tenzij ze iemand fulltime inschakelen die alle fora leest en waar nodig corrigeert).

    Wat Louis zegt is de enige juiste stap: schriftelijk inclusief cc-tje naar importeur (e-mail kan ook) ,en dan kijken of het opgelost wordt. Als zelfs de importeur niet meewerkt, dan is het tijd om de bak met str*** uit te strooien over de internetfora ;-)

  • Dirk Westenborg

    Update

    Na bovenstaande ervaring kreeg ik een paar weken later een onjuiste rekening toegestuurd n.a.v. de garantie-plus verlenging. Vervolgens met Terwolde en de importeur gebeld. Die laatste zou het uitzoeken, maar vanwege de vakantie ging dat wel enkele weken duren, aldus de medewerker.

    Vervolgens weer met Terwolde gebeld en mijn wederom mijn beklag gedaan. Twee dagen later een brief van Terwolde met excuses en ingesloten een nieuwe rekening, de juiste deze keer. Onjuiste rekening bleek een fout van Renault Nederland te zijn. Dezelfde dag teruggegaan om eerder genoemde klachten weer aan de kaak te stellen, vervolgens zijn de klachten op 1 na verholpen. Ter compensatie kreeg ik een kaart voor een gratis wasbeurt.

    Oftewel, Terwolde heeft het uiteindelijk netjes opgelost.

    Rest nog de vraag waarom menig forumlid 65 euro voor een 1e beurt betaalt en ik 181 euro.

  • Rick

    “ Rest nog de vraag waarom menig forumlid 65 euro voor een 1e beurt betaalt en ik 181 euro.” Inderdaad een belachelijk verschil, maar:

    Voor 65 euro doet de garage volgens mij alleen een visuele check van b.v. vloeistoffen + bijvullen. De rekening die jij daarvoor betaalde was +- het werkloon e 76,45 Aftappen olie en vervangen, nieuwe oliefilter etc, hoort toch niet bij de eerste 10000 km beurt?

    Zie onderstaande site:

    Het onderhoudsprogramma bestaat uit de DACIA-onderhoudsbeurt

    http://www.maloud.nl/Dacia/z-Dacia_body-08.htm