toelating LPG op Duster?

• Adrie van Hoorn

Weet iemand al of Renault al haar goedkeuring heeft gegeven aan montage van LPG in de Duster 4X2?????

• lien78

Het is nog niet rond, want zodra het rond zou zijn, zou ik het GELIJK horen van mijn dealer cq. van Eurogas zelf. Jammer, want ik wacht met smart….

• Lien78

Sinds gisteren is het rond, zowel voor de 4x2 als de 4x4. De 4x2 krijgt een 71 liter tank en de 4x4 een 63 liter tank. Beid eop de plek vh reservewiel, zodat de bagageruimte intact blijft. Goed nieuws dus!

Mijne (4x2) gaat 1 en 2 aug. omgebouwd worden in Veenendaal. :) Eerder kon helaas niet, omdat de installaties nog besteld moeten worden.

• Demietri

Is er dan een toelating nodig van de fabriek om een LPG installatie in te bouwen???

Ik dacht dat zoiets afhankelijk was van de LPG installatie bouwer, zodat er een passende aansluiting is op het inlaatsysteem van de auto.

oftewel de LPG installatie fabrikant moet een keer zo'n motor (of de tekening) in handen krijgen.

Verder werken alle LPG systemen toch hetzelfde??

De LPG regels voor tractie zijn mij totaal onbekend hoor.

Maar waarom zou een fabikant goedkeuring moeten geven???

Garantie??

Groet,

Demietri

• Lien78p

Jup, garantie. Die 5 jaar garantie wild eik graag behouden, dus moest ik wachten tot Renault/Dacia toestemming had gegeven voor de bedachte lpg-constructie. Da's pas sinds gisteren rond dus.

• Demietri

Ah, duidelijk.

Ik kon me ook niets anders voorstellen dan garantie.

Hoewel een LPG installatie waarschijnlijk toch wel goed gaat op een auto.

De LPG installateurs willen ook geen risico lopen.

Veel plezier met de Nieuwe Daas.