deur verklikker

• theo

L.S.

Sinds enkele weken is de deur-verklikker van de rechter achter deur in de auto verdwenen. Hoogst waarschijnlijk heeft de kleine hem met het in de auto klimmen per ongeluk een schop gegeven. Hij had het rubber kapje ookal er af geschopt :(.

Weet iemand hoe je in deze holle ruimte kan komen. Is het een kwestie van het achterwiel demonteren en wat simpele schroefjes of…..

Ik moet op de straat prutsen en begin dus liever niet zonder dat ik weet wat ik tegen ga komen.

Het betreft hier overigens een sedan, eerste type.Ik wil het knopje graag maken want nu brand er op het dashboard constant een roodlampje (deuren open), blijft het leeslampje branden in de middelste stand en kan je niet meer zien dat je de auto vergrendeld, de knipperlichten lichten niet meer op (horen kun je het gelukkig nog uitstekend).

Alvast bedankt

Theo

• Avaka

Ik zou met een stuk ijzerdraad een ‘vishaakje’ maken en via het gat van de verklikker de draad proberen op te vissen. Met een beetje frunniken moet het lukken om de verklikker weer naar buiten te werken.

• DerRudy

Methode die Avaka beschrijft is het beste, maar een tip: koppel wel eerst even je accu los.

Anders vliegen misschien je zekeringen om je oren.

mgr

Ruud