Ik rij nu een kleine week in mijn nieuwe Duster Laureate op benzine. Voorheen had ik een MCV I.
Hij bevalt mij uitstekend. Hij rijdt zeer soepel en comfortabel van A naar B en ik ben nog steeds bijzonder onder de indruk van zijn schoonheid.
Ik heb een rustige tot normale rijstijl en de motor heeft altijd ruim voldoende vermogen over om even te versnellen, hij veert zeer comfortabel en stuurt strak.
Van alle in testen van vakbladen gelezen nadelen (remmen zouden minder zijn, geen ESP, rijeigenschappen minder dan zijn veel duurdere concurrenten) merk ik totaal niets van.
En ik heb verschillende testritten van zogenaamde concurrenten gemaakt.
Ik denk dat je dat pas gaat merken als je het uiterste van auto's gaat vragen, maar dat doe ik toch nooit.
Op één punt moet ik deze critici enigzins gelijk geven. Vooral op de snelweg is hij iets luidruchtiger dan zijn concurrenten.
Er valt heel goed mee te leven, maar persoonlijk zou ik best wat extra willen uitgeven voor de auto als hij beter wordt geisoleerd.
Bijvoorbeeld naast een pack look en een pack robuust ook een pack isolatie. Idee voor de importeur?
In dit forum heb ik ook gelezen over een isolatiemat onder de motorkap.
Zijn er al lezers met ervaring hieromtrent. Is het verschil duidelijk hoorbaar?
Ik vermoed dat de meeste decibellen door het schot tussen motor en passagiersruimte wordt doorgegeven.
Zijn er nog lezers van dit forum met slimme en relatief eenvoudig toe te passen hulpmiddelen?
De Duster krijgt van mij een ruime negen, maar met een betere isolatie zou het een tien zijn.