daasjes in Duitsland

  • remcora

    Net terug uit het noordoostelijke deel van Duitsland, moet ik wennen aan het feit dat ik veel minder Dacia's zie rijden dan daar. Ws. dankzij de enorme premie's op sloopauto's zie je erg veel Dacia's rijden. Er zijn ook veel dealers te zien in de omgeving van Rostock en Oostzee. Voormalige oostduitsers vertelden mij wel dat er ook een hang is naar de voormalige Oostbloklanden om een beetje de economie daar te steunen.

    Het waren dan ook vooral Dacia's van het laatste type en met nummers uit het oostelijk deel. De enkele Dusters die ik zag vielen wel op. Smaken verschillen, maar ik blijf het een lompe bak vinden. Overigens sprak ik een eigenaar, die zeer ontevreden was over het brandstof verbruik. Daarnaast branden ze ook geweldig, zoals ik op de snelweg zag.

    Mijn mcv deed het weer uitstekend. Met airco en bagage toch gemiddeld 6.3l. 100km. Morgen de eerste 30.000beurt. Had ik achteraf ook in Duitsland moeten doen, want daar vragen ze gemiddeld 150 euro voor een beurt.

  • tonnie

    lekker blijven rijden in je mcv,mijn duster kan ik 4 augustus halen en smaken verschillen want ik vind de mcv er niet uitzien,ik ben overgestapt van peugeot 207 op de duster laureate omdat deze auto tenminste smoel heeft

  • Mark L.

    De smoel van een auto maakt voor mij niets uit, het enigste wat bij mij telt is laadruimte. En daarin steld de Duster voor mij teleur, opzich vind ik het wel geen lelijke wagen. In Zwitserland zijn Dacia's zeldzaam, je komt er slechts af en toe 1 tje tegen.

  • ghostDusters

    remcora Schreef:

    ——————————————————-

    >De enkele Dusters die ik zag vielen wel op. Smaken

    > verschillen, maar ik blijf het een lompe bak

    > vinden. Overigens sprak ik een eigenaar, die zeer

    > ontevreden was over het brandstof verbruik.

    > Daarnaast branden ze ook geweldig, zoals ik op de

    > snelweg zag.

    Weet je wat ik nou niet begrijp…….je bent zelf niet in 't bezit van die lompe bak en n.a.v. verhalen ga je oordelen en kritiek leveren .

    Ik heb m'n Duster afgelopen vrijdag opgehaald en ik heb de afgelopen 2 dagen er 1052 km meegereden….. , in de stad , in de files ,

    op de grote weg ( met uitschieters van 160km ) , met airco en ondanks dit alles heeft hij de eerste1000 km 1:12½ gelopen .

    Ik ben zeer tevreden over die lompe bak ….. , hij is zo lomp dat ie gigantisch mooi is , maar smaken verschillen .

    De auto rijdt als een tierelier , ik vind hem super .

  • franslinderhof

    Toch maar snel een gastank inbouwen.

    Want die wagen zuipt je arm.

    Renault motoren doen het overigens goed op gas.

    Vind zowel de MCV als de Duster wel mooi.

    En ik denk dat je over de kwaliteit van de auto's niet hoeft te twijfelen.

    met vriendelijke groet,

    Frans Linderhof

  • HenkM

    Want die wagen zuipt je arm.

    Lekker snel oordeel maar helaas niet compleet.

    1 op 12,5 lijkt me voor een auto van dit formaat niet slecht (verbruik van MCV en Duster is gelijk). LPG is pas een optie als je meer dan 12.000 km rijdt.

  • ger 52

    Volgens de leverancier Eurogas is het breekpunt benzine-gas 9719 km. Pas bij 25.000 km per jaar “ verdien” je 942,99 euro. Lijkt niet spectaculait maar het geeft iedere keer aan de pomp een plezierig gevoel, tanken voor 55 cent de liter of 154 cent voor een literjte euro.

  • HenkM

    @Ger52, in mijn berekening kom ik op 11489 km. Hierbij schrijf ik de installatie op 3 jaar af.

    Ga je uit van meer jaren dan zakt uiteraard het kantelpunt.

    Ik kan me ook voorstellen dat een “leverancier” de zaak wat optimistisch belicht.

    In mijn geval echter ruilde ik de MCV na 3 jaar in voor de Duster en ging er van uit dat ik voor de LPG NIETS extra zou terug “vangen”: helemaal fout dus, inruil viel alles behalve tegen :)o .

  • remcora

    zo krijgt een discussie weer eens een hele andere wending. Inderdaad ik ga op het oordeel, observatie van een ander uit. De beste Duitser liet mij zijn boordcomputer zien en inderdaad ik vind het geen mooie auto en noem hem een lompe bak. Dat een ander hem mooi vindt, prima. Overigens deel ik niet het standpunt dat een mcv 1;12,5 rijdt. Ik rijd gemiddeld 6,4l. per 100 km en dat al zo'n 30000 km. lang. Ik rij geen gas, maar zit volgens mij wel rondom het omslagpunt. En zo ben ik ook afgeweken. Overigens, mooi gezicht zoveel duitse daasjes.

  • ghostDusters

    Beste Remcora ,

    uhm , ik weet het niet , maar op 30.000 km praat je over een meer verbruik van zegge en schrijve van

    899 euries…….., dat is in ons geval 299,66 per jaar of te wel per maand € 24,97……., tjonge jonge

    dat is echt beangstigend , ik ga morgen gelijk een krantenwijk lopen ……