LPG in dacia logan MCV?

• annemie

hallo allen!

ondertussen hebben ook wij besloten om een dacia aan te schaffen. we zouden die echter graag (na de garantieperiode) op LPG laten leggen, maar onze verkoper raadt dit af; “het is niet voor niets dat je dan je garantie verliest in die eerste 3 jaar” zei hij. maar hij leek eerder anti-LPG te zijn en pro-diesel. en laat ons nu net de omgekeerde visie hebben :-)

Kan er LPG in de logan? iemand ervaringen hiermee? ik lees op het forum enkel over LPG in andere modellen …

alvast bedankt, voor ons is dit de laatst te nemen hindernis!

annemie

• Herke & Brigit

De Dacia Logan MCV 1.6 16v kan uitstekend op LPG en niet na de garantieperiode maar onmiddelijk.

Met het kiezen voor de Eurogas installatie behoudt je ook de normale fabrieksgarantie van 3 jaar, eventueel uit te breiden naar 5 jaar. Wat je dealer beweert is dus onzin en beslist niet waar.

Op de Dacia website staat overigens info over het rijden op LPG: http://www.dacia.nl/dacia-gamma/dacia-lpg/

Succes met het aanschaffen van de Dacia Logan MCV.

Zeker geen verkeerde keuze,

Hier vindt je veel info over de Dacia Logan MCV: http://mcvjournaal.punt.nl/?gr=766630.

Herke & Brigit

http://mcvjournaal.punt.nl/

• Nicole

Hallo,

wij hebben in juni 2008 een Logan aangeschaft en er na 10.000 km rijden een LPG installatie laten inbouwen door de dealer. Met garantie dus. Inmiddels 60.000 km verder nog steeds erg tevreden. Kleine probleempjes zijn netjes door de dealer opgelost.

Ik hoop dat je er iets aan hebt!

• annemie

hallo allen

alvast bedankt voor de reacties, maar ik was vergeten te vermelden dat ik hem in belgie wil kopen.

in nederland kan je hem idd nieuw-met-LPG installatie bestellen, in belgie heb je die mogelijkheid dus niet.

nicole, ben jij van belgie of nederland? want hier beweren ze dus dat de garantie vervalt als je LPG laat installeren …

annemie

• DerRudy

@Annemarie,

De Eurogas LPG installatie is gehomologeerd (= goedgekeurd met behoud van volledige fabrieksgarantie) door Dacia/Renault Nederland.

Neem anders eens contact op met Dacia Belgie en leg hun het probleem eens voor.

Kijk eens op deze link, dit bedrijf is ook in Belgie erkend:

http://www.vogelsautogas.nl/belgisch_erkend/

Succes en met vriendelijke groeten

Ruud

• Mark

Hier een Belg met een MVC 1.6 16V rijdend op lpg (BiGas) en een garantie die gewoon doorloopt.

In België mag enkel een erkend bedrijf een lpg instalatie inbouwen en onderhouden, de Dacia/Renault dealer mag er geen vinger naar uitsteken.

Mijn lpg instalatie is ingebouwd door Van Menen, perfect gedaan en was de wagen nog geen week kwijt.

Ruim 25000 kilometers op lpg zonder 1 probleempje!

• annemie

mark, ligt jouw tank dan in de kofferruimte of kunnen ze die ook onderbouwen?

en je bent er helemaal zeker van dat dacia zijn garantie niet intrekt dan? mijn garagist beweerde het tegendeel, zelfs als het door een erkende installateur gebeurt. ik ging het trouwens echt niet zelf doen hoor ;-)

alvst bedankt voor de reactie, nu zijn we gerust!

annemie

• Zwad

@ Annemie,

ik kan Mark volledig bijtreden. Van Meenen (terug te vinden op het net) is een zeer gerenomeerd bedrijf wat betreft installatie van lpg en ….. is niet ver van de Nederlandse grens gevestigd, afhankelijk waar je in Nederland woont natuurlijk.

Prijsvergelijking is m.i. wel aan te bevelen. Natuurlijk moet je wel rekening houden met de Nederlandse installatievoorschriften. Ik denk bijv. aan de in België geïnstalleerde vulmond die mogelijk in Nederland niet-reglementair is.

Good luck

Zwad

• Mark

Garantie loopt gewoon door, bevestigd door mijn eigen dealer!

Kostprijs inbouw was 2000 €, ik heb ook een kleppen smeersysteem laten instaleren maar dat is bij dit type moter eigenlijk niet nodig.

Ik weet niet hoe het in Nederland is geregeld maar wij kunnen enkel in België bij erkende inbouwers lpg laten inbouwen, deze hebben van de overheid een erkenningsgnummer en dat heb je nodig om de wagen goedgekeurd te krijgen op de autokeuring.

• Luuk

Heb LPG gewoon meteen laten inbouwen door de dealer, met behoud van garantie. De tank ligt op de plek van de reserveband, dus het kost je geen ruimte. Elders hebben mensen al oplossingen bedacht op de band toch mee te kunnen nemen, al is dat in een 7-zitter niet mogelijk (zoals bij mij dus). Het bevalt uitstekend, alleen sta je wat vaker bij de pomp dan met een diesel. Succes!