Sigarettenaansteker deurkant

• Mark

Ik weet dat er vroeger op Ger's site een “handleiding” stond om je wat wegwijs te maken bij het maken van een extra sigarettenaansteker in de zekeringenkast naast het stuur tegen de bestuurderskant.

Heeft er soms iemand die “handleiding” van z'n site afgenomen indertijd?

• Eugenius1960

http://www.daciamodellen.nl/?page_id=1485#comments

• Eugenius1960

Ger had een verhaaltje en plaatjes over de extra 12v-aansluiting in de zekeringkast. Henk Mobers z'n idee en uitvoering was dat. Ook de aanpassing van Richard werd tentoongespreid, maar deze laat dat op zijn site nog steeds zien!

• HenkM

Yep, lekker in het zekeringkastje maar (geschakelde) voeding van de radio “gejat”.

Aanstekerplugblokje met wat schuim vastklemmen en klaar, voorheen in de MCV en nu in de Duster:

Hier nog meer plaatjes:

Duster in Heuvelland

P.S.: Hulde voor het geheugen van Eugenius (tu)

• Avaka

Hier ook de nodige informatie en mogelijkheden:

http://dacia.startpagina.nl/prikbord/read.php?527,7309092,7309096#msg-7309096

• Mark

Dankje, maar (sorry voor de vragen) WAAR ergens tak je die af? In de zekeringenkast? Welke zekering en hoe ga je eigenlijk precies te werk? Welke draadjes enzo?

• Avaka

De aftakking zit onder de sigaretten aansteker. Op die manier zit alles gezekerd en wordt ook uitgeschakeld zodra je het contact afzet. Volgens mij heb ik eea redelijk uitgebreid omschreven, er ontbreekt echter 1 verhelderende foto.

Zodra ik terug ben van de vakantie zal ik de ontbrekende foto opnieuw posten.

• Mark

Bedankt.

Ik wacht op je foto om er aan te beginnen want een beeld zegt meer dan 1000 woorden ;-)

Nog veel plezier op je vakantie !

• Avaka

Hallo Mark,

Net een uurtje terug uit Denemarken……..

Dit is de ontbrekende foto, Geel is de plus, Zwart is de min, dunne Blauwe draadje is voor het lampje wat het gele rondje doet oplichten.

Ik neem aan dat het nu duidelijk is. Zo niet vraag gerust.

NB: Het oorspronkelijke bericht kan ik niet wijzigen, dus dan maar zo!.