ANWB vindt Dacia Duster gevaarlijk

• oscar54

Toch raar dat de Duster alleen in de ANWB test gevaarlijk gedrag vertoont.

Bij de Duitse zuster organisatie ADAC is hij wel veilig.

Bij alle testen die tot nu toe gedaan zijn kwam hij er wel goed uit.

Kan de ANWB beter testen dan de rest van de wereld ?

Of is er toch iets anders aan de hand ?

:S Oscar 8-)

• HenkM

Sorry remcora maar sedert het “rekeningrijden” vertegenwoordigd deze club MIJ niet. Eerder ging bij de ADAC een MCV “op zijn kant”, bleek achteraf dat ze een foutje hadden gemaakt.

Kan de ANWB ook gebeuren of niet soms???

De Duster kwam met 2 wielen los maar ging NIET om….

Je hoeft trouwens geen genie te zijn om te beweren dat ESP een auto stabieler maakt maar als je grenzen opzoek zul je ze ooit vinden.

• HenkM

HenkM

Eerder ging bij de ADAC een MCV “op zijn kant”, bleek achteraf dat ze een foutje hadden gemaakt.

Kan de ANWB ook gebeuren of niet soms???

• ghostDusters

Autovisie magazine heeft de voorwielaangedreven Dacia Duster ook op de testbaan in Lelystad aan een uitwijktest onderworpen en daarbij absoluut geen kantelneigingen kunnen bespeuren.

Ger heeft dit al aangegeven , maar ik wil het toch nog een keertje benadrukken …..duidelijk Nederland op z'n smalst .

Het moet niet gekker worden …………..

• HenkM

Aan de andere kant ben ik gewend (door mijn motor verleden) om op 2 wielen te rijden (:P)>:D

• ghostDusters

HenkM Schreef:

——————————————————-

> Aan de andere kant ben ik gewend (door mijn motor

> verleden) om op 2 wielen te rijden (:P)>:D

• HenkM

of effetjes een wheelie ……….smileys with beer

Helaas gaat dat niet lukken met 105 pk ;) en tegenwoordig is dit een artikeltje 5 (iedewiedewiet: rijbewijs kwiet >:D< ).

• Morris

Naast mijn Duster op vier wielen, rijd ik al 52 jaar op 2 wielen. Na wat vallen en opstaan dit toch helemaal onder de knie gekregen(tu). De ANWB beoefent dit pas een paar jaar. Dan ga je nog wel eens mis.

• Zorro

Een Range Rover met alle snufjes, ligt bij mij op 5 seconden op zijn zij!

• Opa van Benjamin

Ik vind de ANWB gevaarlijk…..

Zeker geen ESP aanwezig

zie foto