is duster de Roemeense Landwind?

• adrie van Hoorn

Ja, maar die is wel getest met EPS!!!!!

• remcora

Dat vraag ik mij af. De duitsers schrijven dat deze auto een optionele eps heeft en dat deze wat laat, maar wel ingrijpt. Dus, eps is nodig. Anderzijds, bij een hoge auto heb je nu eenmaal een hoog zwaartepunt. Waarom koop je zo'n auto is mijn oprechte vraag.

• HenkM

Gewoon omdat ik de MCV “uit de garantie” had gereden. Ik een goede inruilprijs kreeg. IK de Duster veel mooier vind als de MCV. De hogere zitpositie als zeer prettig ervaar. De ruimte van de MCV en 7p NIET meer nodig heb.

NIET om te proberen het ding op z'n kant te krijgen, WEL proberen dit te voorkomen. (:P)

• Mark L.

ger 52 Schreef:

——————————————————-

> een terugroepaktie komt zodat EPS in de reeds

> geleverde auto's kan worden ingebouwd. Dit is

> volgens mij eerder gebeurt met de baby Benz.

Ger,

Toen de problemen boven water kwamen dat de baby Benz iets te gemakkelijk op zijn kant ging hebben ze de wagens die al op de markt waren terug geroepen naar de garage om de standaard banden te vervangen door andere banden. ESP is er achteraf niet ingebouwd!

Ook bij de Dusters die al geleverd zijn zullen volgens mij nooit ESP krijgen. Als het al technisch mogelijk is, wat ik betwijfel, waarom gaat Renault/dacia deze kosten dan maken. Het is nog steeds niet verplicht en de wagen voldoet aan de wettelijke eisen, voor hun is de kous daar mee af.

• Henkes

Ach beste mensen, ik heb 28 jaar mijn rijbewijs en ik rij ook nog eens beroeps met een vloeibare lading (totaal gewicht 50 ton). Het belangrijkste is om je gezonde verstand te gebruiken als je achter het stuur kruipt.Want zeg nou zelf, wie heeft er nu ooit zo gereden als in dit filmpje van de anwb? Het lijkt verdorie wel een James Bond preview of een uitzending van Cobra 11 autobahnpolizei!

• Lien78

Hoewel ik me amper kan voorstellen ooit zo te (moeten) rijden als in dat AMWB-filmpje, wil ik graag aanhaken bij een eventuele actie van Ger. Ook ik heb dus een EPS-loze Duster 4x2. En hoewel die vele malen stabieler is dan mijn voorganger (Daihatsu Terios, echt een kiepkarretje: die deed gewoon een stapje opzij als 't te hobbelig werd…) is mijn motto wel: veiligheid voor alles.

Weet iemand of het uberhaupt technisch mogelijk is EPS achteraf nog in te bouwen?

• Zorro

Een Range Rover met alle snufjes, ligt bij mij op 5 seconden op zijn zij!

• Geinponem

Het is natuurlijk niet leuk om het testresultaat van de ANWB te lezen als je net zo'n Duster geleverd heb gekregen of (zoals ik) er 1 in bestelling heb. De mijne wordt begin september verwacht.

Ik ben benieuwd of jullie tips hebben om nu nog wat ‘te regelen’ met mijn dealer. Ik heb tenslotte nog niets betaald (maar wel een handtekening gezet en wettelijk is de koop dan gesloten volgens mij).

Hoewel ik er nog steeds vanuit ga dat de 4x2 Duster een voldoende veilige auto is begin ik daar nu wel iets meer over te twijfelen. Ik heb hem gekocht omdat er bij ons een derde op komst is. Dat past echt niet meer in onze Corsa. Met 3 kinderen op de achterbank wil ik niet in een (ietwat) onveilige auto rijden.

• frank

wat een gezeur toch allemaal ik heb ook een duster in bestelling en kan niet meer wachten en verlang naar d ekomst maar wat kunnen d emensen zich laten mis leiden door zo'n verhaal deze auto in op en top getest ook in nederland door vak bekwame mensen overal goed door gekomen en nu komt na een ware verkoop stunt de duster is niet aan te slepen zo'n anwb verhaal dat hij niet veilig zou zijn

lees het verhaal van allard kalff eens op www.rtlgp.nl is een coureur en vind d e dacia ook goed alleen de chauffeur van d eanwb niet zo'n verhaal is er om de concurrentie beetje te helpen die nu al die autos mis lopen bij hun ik hoop dat ze vandaag nog bellen dat mijn duster er is en ik heb er al heel wat km op zitten in een personen wagen en als beroep in d evracht wagen en elke wagen groot of klein en met alle snufjes zijn op zijn kant t ekrijgen door elke leek die er is

dus wat ik wil zeggen kijk uit naar je nieuwe duster en geniet ervan en lach iedereen uit die een veel duurdere heeft en net als jij gewoon op 4 wielen rijd

• RonG

http://www.autoplusonline.nl/index.php/Autoplus-Movies/test-dacia-duster.html

Dit filmpje heeft al eerder hier gestaan. Als je ongeveer vanaf 1 min kijkt zie je weldegelijk een behoorlijke uitwijkmanouvres en er gebeurd gewoon niets geks.

De wielen blijven aan de grond en de auto blijft onder controle. Hoeveel bewijs wil je hebben!!!!!

Vind het gek dat er meerdere testen geweest zijn (Adac-Autoweek enz ) en hier niets over hoort en de ANWB wel.

Wat ik denk is dat de ANWB teveel commerciele belangen hebben bij de gerenomeerde automerken en ze onder druk komen te staan als ze positief zijn over een zogenaamd budget merk.

Ik ben er niet bang voor.

Alleen ben ik bang als er straks wel op de modellen van volgend jaar toch ESP geplaats wordt dat de onze Dusters die nu geleverd gaan worden niets meer waard zijn.

Daarvoor ben ik wel voorstander dat er actie naar Renault gaat om te eisen dat in onze modellen ook ESP geplaatst wordt en dat er een kosteloze terugroepactie gaat plaats vinden.

Voor de modelbrief houd ik me dus ook aanbevolen.

Groeten Ron