is duster de Roemeense Landwind?

• wimpie

Zo héél zachies aan gaat het nu toch gebeuren, net als vroeger met Skoda, iedereen maar zeuren en afkeuren zodat daar ook alle nieuwe techniek ingebouwd ging worden, met als resultaat dat de prijs van de Skoda gelijk is geworden aan welk ander gemiddeld merk, als dat het,gaat worden stap ik van Dacia af en ga weer Opel rijden, wél met ESP maar ook die heb ik eens op z,n kant gehad.(td)

• suzuki

Net terug van een vacantie in de eifel en de duster heeft het prima gedaan gemiddeld verbruik van 8,2 en dat met aanhanger en een snelheid van gemiddeld 105 km per uur.

In de eifel zelf een behoorlijke uitwijking moeten maken door vallend gesteente denk dat ik een 80 kmh reed maar niets gemerkt van een eventueel pootje tillen .Enige wat ik vervelend vond was dat ik een vlinke wasbeurt tegemoet kon zien gezien ik zover moest wijken dat ik vlink in de berm kwam en heel de beirijders kant onder de modder zat.

Of er ESP beschikbaar komt ik zie het wel ,van de eerste mercedes A modellen zijn er massa`s verkocht zonder ESP en ook die werden als 2 e hands goed verkocht ik denk dus dat het verschil wel mee gaat vallen.Tevens zijn er genoeg oudere modellen terrein (suv) auto`s die ook geen ESP hebben en nog nooit op hun kant zijn gegaan.

Vlink aantal jaren geleden een suzuki samurai gehad en die had ook geen snufjes heel wat stunts mee uitgehaald maar op z`n kant ho maar ,en dat karretje was ook nogeens verhoogd ook.

• Petervd

Ga nu toch die waarschuwingsticker op de zonneklep (auto op 2 wielen) in een ander daglicht zien.

• harryzwol

Hilarisch of suggestief?

http://www.autoweek.nl/weblog/2145/Hilarisch-of-suggestief

• HenkM

(tu) :)-D

• Ger 52

Op autoblog.nl reageerde de ANWB:

@The360box: Bij deze test gaat het erom hoe een bestuurder reageert als er plotseling een obstakel op de weg ligt. Er kan bijvoorbeeld iets van een vrachtwagen af zijn gevallen.

Wij doen deze uitwijkproef met al onze testauto’s en dan komen we zelden problemen tegen. Maar bij de voorwielaangedreven Dacia Duster dus wel. We zijn expres niet verder gegaan dan 65 km/h omdat het testresultaat bij die snelheid al duidelijk genoeg was.

Voor een ervaren testrijder is de situatie niet zo ernstig. Maar met een minder bekwame bestuurder zou het echt gevaarlijk kunnen worden. Tenzij de auto ESP heeft, dan is de snelheid er al uit voor het echt gevaarlijk wordt. Vandaar dat wij vinden dat ESP leverbaar zou moeten zijn op alle uitvoeringen van de Duster. En niet alleen op de duurste.

Jos Vroomans

Hoofdredacteur Autokampioen ANWB

http://www.anwb.nl/auto/nieuws-en-tips/a…

Wie het weet mag het zeggen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Idéfix

Enkele jaren terug overkwam dit ook de Logan; deze wagen zou ook levensgevaarlijk zijn, volgens de Duitse testers in bepaalde extreme omstandigheden; Later bleek dat de testomstandigheden verre van ideaal waren en dat minimaal één band van de testauto helemaal kapot was!!! Er werd gezegd dat de Duitse autolobby erachter zat, bang voor het nieuwe merk Dacia en bereid om er alles aan te doen om het merk de grond in te boren;

ik heb dan ook GROTE twijfels over de objectiviteit van deze ANWB test, en ook hier ga ik uit van partijdigheid of onkundigheid van de testers.

Dacia is top!

http://www.forum-auto.com/uploads/200504/starmax55100_1113146186_dacia_1300_f.jpg