kogeldruk trekhaak Duster

• ger 52

Vandaag is mijn Duster is vandaag voorzien van een trekhaak, van het type Flenskogel. Deze is in hoogte verstelbaar en wordt veel toegepast op SUV's.

Op de flenskogel zat een miniscuul klein vrijwel onleesbaar plakstikkertje waarbij niet de maximale kogeldruk stond aangegeven. Op de kogel staat zelf ISO 50.

Wie weet de maximaal toegealten kogeldruk?

• deruis/deruis@hotmail.nl

De maximale kogeldruk is 75 kg dit is de standaard kogel druk van iedere trekhaak van de duster

• Mathijs

Onze Duster Laureate met Pack Look zou morgen 12 augustus door de dealer in Venlo worden geleverd, ook met trekhaak.

Hiervoor moest ook een stukje uit de achterskirt worden gehaald.

Ik heb hem gisteren gezien, maar vind deze trekhaak afschuwelijk.

Vandaag bij de garage terug geweest en gezegd dat ik de auto zo niet wil hebben.

De verkoper moest toegeven dat hij de auto met deze trekhaak zelf ook niet zou accepteren.

Hij heeft e.a. nagekeken en gezegd dat er een Brink trekhaak onder gaat komen, van de showroom Duster wordt de achterskirt afgehaald en op onze gezet.

Prima SERVICE.:)

Een HEEEEEEEEEEEL groot nadeel is nu dat de levering 1 of enkele dagen wordt uitgesteld.

Trekhaak moet besteld en geleverd worden.

• ger 52

Dacia gebruikt voor de Duster een z.g. Flenssysteem Trekhaak

Deze trekhaaksystemen zijn uitermate geschikt voor ‘heavy-duty’ werkzaamheden. In de meeste gevallen worden flenssystemen toegepast voor beroepsmatige en off-road voertuigen. De uitvoering is een vier-gats montage, waarbij in het laatste geval de hoogte van de kogel aangepast kan worden aan het type auto.

De trekhaken kom je meer tegen en is ook onder mijn Duster gemonteerd. Hij was wel foeilelijk omdat de haak metaalkleurig was en de rest zwart. Met een busje hammerite mat zwar heb ik de rest, behalve de kogel, mat zwart gemaakt en het ziet er een stuk beter uit. Deze tip heb ik ook aan de garage doorgegeven.

Als je echt geen trekhaak wil zien, neem dan voor een paar centen extra een afneembare trekhaak.

De Flens trekhaak staat wel stoer onder deze auto.

• HenkM

:)-D

• hgeest

Ik ben op zoek naar zo'n trekhaak, eentje de niet door de bumper moet, op mijn duster laureate pack look.

Kun je aangeven welke trekhaak (van brink) er onder komt en of die inderdaad zonder bumper uitsnede gemonteeerd kan worden.

Alvast bedankt

• john

Hallo,

Ik heb bij Firma Brezan in Delft een trekhaak besteld met een vaste koppeling van het merk Thule. En volgens mij hoeft er niets uit de bumper gehaald te worden, ik heb daar nog niet goed naar gekeken auto is nog niet afgeleverd.

Het betreft hier wel een duster 4x4.

• Mathijs

Hallo,

Zie ook de reactie van John Brink is nu Thule en de dealer heeft daar de trekhaak besteld.

Zie link voor beschrijving en artikelnummer.

http://www.brink.eu/kabelset.php?tid=2&lid=2&moid=10821&artnr=531400&cblnr=742741

Zoals ik al schreef heeft mijn dealer in Venlo dit keurig opgelost, nogmaals compliment hiervoor.(tu)

Succes

• Geinponem

Mathijs Schreef:

——————————————————-

> Onze Duster Laureate met Pack Look zou morgen 12

> augustus door de dealer in Venlo worden geleverd,

> ook met trekhaak.

> Hiervoor moest ook een stukje uit de achterskirt

> worden gehaald.

> Ik heb hem gisteren gezien, maar vind deze

> trekhaak afschuwelijk.

> Vandaag bij de garage terug geweest en gezegd dat

> ik de auto zo niet wil hebben.

> De verkoper moest toegeven dat hij de auto met

> deze trekhaak zelf ook niet zou accepteren.

> Hij heeft e.a. nagekeken en gezegd dat er een

> Brink trekhaak onder gaat komen, van de showroom

> Duster wordt de achterskirt afgehaald en op onze

> gezet.

> Prima SERVICE.:)

> Een HEEEEEEEEEEEL groot nadeel is nu dat de

> levering 1 of enkele dagen wordt uitgesteld.

> Trekhaak moet besteld en geleverd worden.

Mijn Duster wordt als het goed is ook over een maand afgeleverd. Met trekhaak.

Mag ik jou (Mathijs) ook vragen een foto te plaatsen van jouw trekhaak?

Dan kan ik mijn dealer tijdig laten weten wat ik wel en juist niet wil/accepteer. Bvd.

• Mathijs

Hallo,

Helaas doet mijn fototoestel het niet, maar klik op onderstaande link en je krijgt de site van Brink/Thule.

http://www.brink.eu/trekhaken.php?tid=2&lid=2&moid=10821

In deze link kun je klikken op de Vaste trekhaak of de Brinkmatic Advance, je krijgt dan tevens de bestelnummers te zien.

Op de site krijg je tevens de kabelsets, 7- of 13 polig, te zien die bij de betreffende trekhaak horen, ook met de bestelnummers.

Ik heb zelf de site uitgeprint en mee genomen naar de dealer en zo heeft hij de trekhaak besteld.

Kan niet missen.

Succes