Zelfdenkend gaspedaal, Sandero

• Terry

Is er al wat bekend over het verhelpen van het zelfdenkend gaspedaal ?

Dit zou rond deze tijd een beetje vorm moeten krijgen.

• Willem M

Terry,

In een ander draadje werd gemeld dat de update inmiddels beschikbaar zou zijn. Navraag bij mijn dealer leerde dat dit nog niet zo is en mij werd nogmaals verzekerd dat ik bericht zou ontvangen op het moment dat de update beschikbaar is.

Ik ben bang dat we nog even geduld moeten hebben omdat de langverwachte fix voor het zelfdenkend gaspedaal er simpelweg nog niet is (hoewel ik in dit speciale geval uiteraard graag ongelijk heb).

Willem M

• Willem M

Vorige week heb ik een paar keer lopen denken of ik een keer in de telefoon zou klimmen om te informeren naar de status van de software update. In verband met drukte is dit er toen niet van gekomen. Toevallig ontving ik afgelopen donderdag een brief van Dacia Nederland met de volgende inhoud:

Geachte heer ,

Naar aanleiding van uw schrijven van 8 juni willen wij u even tussentijds informeren.

De software update staat nog steeds gepland in de 2e helft van 2010.

Tot op heden hebben wij tot onze spijt geen nadere gegevens over de exacte termijn.

Wij zullen de dealers informeren zodra de update beschikbaar is, waarna uw Dacia dealer , contact met u zal opnemen om de update uit te voeren.

Met vriendelijke groet,

Mijn gedachten hierbij zijn een beetje tweeledig.

1. Keurige brief en ik ben blij verrast dat men de moeite neemt mij op de hoogte te houden (ook al is er dan niets te melden).

2. In de vorige brief werd gesproken over "deze zomer" als tijdstip waarop de update beschikbaar zou zijn.

De inhoud van bovenstaande brief doet mij nu echter concluderen dat de termijn waarop de software update beschikbaar zou komen ineens met zo'n 3 maanden is opgerekt.

Pffffffffffffft.

Willem M.