verbruik logan met 7 stoelen

• leo

daar mijn dochter met vacantie is gebruik ik haar dacia, het verbruik is 1 op 20 zelfs met 15 min file op 250 km,het gaat dan over de grote weg ,en een gedeelte binnendoor dus de helft ervan in de 5 e versnelling mijn vraag is wat gebruikt hij op gas,zelf heb ik een yaris automaat die haalt rond het huis en af en toe een ritje van 50 km 1 op 16,5, gr. leo

• Buffing

Hallo Leo

Een verbruik van 1 op 20 lijkt mij alleen haalbaar met een diesel.

Als je het verbruik van de verschillende versies wilt vergelijken kan je het beste naar www:autoverbruik.nl gaan, hier staan vele Dacia's bij.

Wij hebben 3 jaar en ± 50000 km met een 5 persoons MCV 1.6 16v op benzine gereden en het verbruik over deze periode was rond de 1 op 13.

Groetjes

Jan

• Mark L.

Mijn mcv op lpg heeft ongeveer een gebruik van 8l/100km (snelweg) oplopend tot een goede 10l/100km (stadsverkeer).

Met de caravan heb ik een verbruik van 13l/100km oplopend tot tegen de 20l/100km als we hellingen nemen of de bergen intrekken.

• remcora

mijn mcv 1.6mpi heeft in de afgelopen 2 jaar ongeveer 31000km gereden. Gemiddeld gebruik is 6.5L. per 100 km. De eerlijkheid gebiedt dat ik een rustige rijder ben (nieuwe rijden) en weinig korte afstanden rijd. Ik vind het geen slecht gemiddelde voor een relatief grote auto. In de vakantie, met aanhangertje en bagage kwam ik zelfs nog gunstiger uit.

• oscar54

Ik heb een Logan MCV 7 persoons 1.6 liter 16 klepper.

Ik rijd voor ongeveer 80% in de stad.

Mijn gemiddelde verbruik is 8 tot 8.5 liter op 100km. (1 op 12 tot 12.5)

Oscar.

• edwin

Als ik rustig (nieuw) rij haal ik met mijn mcv op gas zelfs de 6.5l/100km. Rij dan voornamelijk ritjes van 45-50 km op voornamelijk snel/provincialeweg.

• dacialogies

De afgelopen 45000 km heb ik op www.autoverbruik.nl telkens netjes mijn bonnetjes ingevoerd en ik kom over die periode (2,5 jaar) op een gemiddeld gebruik van 1 liter op 14,92 km. Maar, weinig korte ritjes en wij zijn allebei rustige (nieuwe) rijders. Betaalde voor de benzine € 0,091 per km. Wij rijden met een 1.6 16 V.

• Hans

Met de MCV 1,6 16V volgepakt naar zuid Frankrijk geweest. 750 KG aan de trekhaak en vaak 130 km/u gereden, verbruik 1:12.

• Ronald-2008

Op vakantie vorig jaar reden wij met onze MCV 1.6 16v 1:15,4 (tu) met 6 personen + dakkoffer op lange afstand ( Tirol v.v. ) met rustige rijstijl.

Na 20.000 km rij ik nu gemiddeld 1:13 waarbij ik in de stad zo'n 1:12 rij en op de grote weg zo'n 1:14.

Mijn zuinigste rit (Calais - Nederland) met 2 personen en haalde ik vorig jaar, toen reden we 1:17.

De site www.autoverbruik.nl is zoals hierboven vermeld een prima informatiebron, ik hou daar zelf ook mijn standen bij.

• EricNLNB

Van nieuw af aan begon ons verbruik op LPG met 1 op 9,4 (10,64/100km) In de display (wat niet klopt omdat dit niet op de LPG-installatie aangesloten zit) gaf hij aan 8,6L/100km.

Nu, vrijwel 1,5 jaar verder en bijna 45.000 km op de teller is mijn rijgedrag lichtelijk aangepast, mijn verbruik houd ik goed bij. Op LPG rijd ik nu 1 op 13,2 gemiddeld. (7,6/100km) in de display staat nu 6,3L/100km.

groeten, Eric