vergelijk corsa met Sandero

• frank

Allen,

Ik zit met de gedachte te spelen om een Sandere LPG te kopen. Per jaar rijd ik ongeveer 30 a 40.000 km waardoor ik wel, ook voor langere ritten, lekker in de auto wil zitten. Momenteel heb ik een opel corsa welke goed aan dat criterium voldoet. Het is genoeg ‘auto’ waar ik dan ook niet op achteruit wil gaan.

Hiervoor had ik een Hyundai Atos welke duidelijk minder auto is.

Zodoende mijn vraag aan jullie. Is de Sandero ongeveer even veel ‘auto’ als een Corsa?

• Henk

Hallo allemaal

Ik heb net mijn Corsa ingeruild, voor de Sandero Blackline,

De opel heb ik nieuw gekocht, 4 jaar oud en 90.000k.m. mee gereden, hele mooie zeer goed afgewerkte auto,

maar ik wou een hogere instap en iets meer kofferruimte, verder vond ik deze auto model zeer mooi en goedkoop natuurlijk,

3 jaar garantie, wat luxe moet je iets inleveren ,maar laat je goed voor lichten en proefrijden,

Vr Gr. Henk

• LED-Lightning

Vermeld even uit welk jaar de Corsa is, want je vraag is - vind ik dan - ook wel een beetje afhankelijk van welk model Corsa het is ;)

• koekoek

Hallo Frank

Vorig jaar mijn Corsa 1.0 / 2001 ingeruild voor een dacia sandero 1.2 zomaar een paar voor en nadelen / geen moment spijt.

voordeel : Dacia Sandero

Ruimte / veel goedkoper in aanschaf / gebruik / wegligging / weggedrag in bochten / zicht op de weg / vering / hogere instap / veiliger gevoel / solide / weinig tot geen technische storingen / stoer voorkomen etc.

Evt nadeel Sandero / materialen interieur wat goedkoper / lakwerk minder / dun plaatwerk ook bij de deuren snel deukjes / stottergas bij de 1,2 wordt aan gewerkt

verder een wagen voor wat eigenwijze lieden die slim zijn en apart en durf hebben om in een dacia te willen rijden .

DIRK

• remcora

Ik zou voor de Sandero kiezen. Los van het prijsverschil (inruilwaarde weet ik niet), rijdt de dacia wel comfortabel. Met name de stoelen en de vering vind ik beter. Toch het franse comfort. De afwerking is wel minder en in ieder geval goedkoper.

Qua rijgedrag heb ik een voorkeur voor de Dacia omdat ik de Corsa wat stugger vind. Overigens is dit persoonlijk. De garantie is natuurlijk goed te noemen. Succes met je keuze.

• ger 52

met 30 tot 40.000 km op jaarbasis zou ik persoonlijk toch voor een wat grotere auto kiezen. Je was tevreden over een Corsa, waarom niet een wat grotere opel.

De sandero op gas, ja dat is wat anders, veel auto en een rijdende spaarpot waarmee je heel veel geld mee zal besparen. lage brandstofkosten, lage afschrijving, in geld bedoeld, niet in procenten. Lage aankoopprijs, complete uitvoering, betrouwbaar en goede service in heel Europa. De rest lees je hierboven, maar nogmaals. Goed nadenken want je bent tevreden over Opel en vermoedelijk geven zij een hogere inruilprijs voor je oude Corsa.

• frank

Hi Led,

Je hebt helemaal gelijk. Ik rij nu een corsa 1.4 uit 2003.

• frank

op zicht heb ik qua ruimte geen behoefte aan een grotere auto. Zou dat voor jou de enige reden zijn om een grotere auto te willen?

• frank

Bedankt voor de goede reacties allemaal! Zo te zien is de Sandero een goede keuze.

Zou ik het zelfde antwoord krijgen als ik deze vraag op het opel forem zou plaatsen haha. Misschien is het wel grappig als ik dat ga doen.

Gr.

• GJ

Moderne kleine auto;s zijn tegenwoordig vrijwel net zo comfortabel als de grotere broertjes. Pas een nieuwe Corsa gehad als vervangend vervoer en ik had helemaal niet door dat het een kleine auto was. “Vroeger” had je een grotere auto nodig om comfortabel over te weg te zoeven, maar de kleintjes van tegenwoordig strijken alle oneffenheden prima glad.