Onderhoud en garantieboekje.

• riencom

Beste Dacia rijders,

Ik heb 12-08-2010 mijn nieuwe Dacia Duster opgehaald.

Mijn Dealer in Zwolle heeft in het onderhoudsboekje en in het garantieboekje geen stempel en gegevens ingevoerd.

Reden: ondehoudboekje is achterhaalt en wordt door Renault afgeschaft.

Alles loopt via de computer en iedere Renault / Dacia dealer kan deze inzien.

Mijn vragen zijn;

wie heeft het zelfde te horen gekregen als ik en klopt dit.

En verlies ik zo niet mijn garantie als ik naar een ander dealer ga voor onderhoud dan waar in de auto heb gekocht.

Alvast bedankt voor jullie inbreng.

Gr.Rien

• fractal

Ik heb dit vorig jaar ook te horen gekregen. Zal wel kloppen dus.

Ik heb vrolijk gemeld dat de dealer dan wel de onderhoudshistorie via de computer kan inzien maar ik niet. Dus of ze toch maar even het boekje invullen en afstempelen.

Dat werd begrepen :-)

mvg, jan

• LED-Lightning

Ik heb vandaag mijn Sandero voor een eerste service beurt naar mijn dealer gebracht en hier hetzelfde verhaal, gegevens worden in computersystemen bijgehouden. Voor de zekerheid heb ik de factuur ingescand en ge-backupped, zodat ik bij twijfel deze snel tevoorschijn kan toveren.

• Henkes

Twee weken terug heeft mijn Sandero een 30000 km beurt gehad, boekje is gewoon afgestempeld.:)

• jorrit

Heb mijn dacia sinds 03-2009 en alle stempels gewoon in het boekje. Zo kan je tenminste bij de verkoop aantonen dat hij al z'n beurten gehad heeft.

• ger 52

onderhoudsboekje, is een beetje achterhaald. Was leuk voor particuliere verkoop, maar er is nu Nationale autopas en iedere garage kan een uitdraai maken van het onderhoud en reparaties van de auto. Bij het niet volgen van het onderhoudsschema verlies je ook immers de nationale en internationale pechhulp en je garantie komt in het geding.