Plooooink

• compie67

Heerlijke vakantie gehad met mijn Daas in Frankrijk, alles ingepakt en weer retour Nederland.

Wachtend voor een tolpoortje ineens een Plooink geluid, keken allemaal verschrikt en gelijk richting geluid kijken(mijn deur de chauffeur kant)

staat mijn buitenspiegel helemaal naar binnen gedraaid, niet meer in te stellen van binnen.

Niemand tegenaan gelopen en gereden zo vanuit niets.

Net bij de garage geweest en wordt gefixt, garantie maar vind dit een vreemd verschijnsel, toch nog een aandenken mee vanuit frankrijk, heb om de spiegel te kunnen stellen er een stukje tak onder moeten schuiven.

Zijn er nog meer vreemde gevallen behalve de zelfdenkende gaspedaal

Eric

• Bogaerts

Ik weet het reactie op een oud bericht maar ik vroeg mij dus hetzelfde af.

Bij mij is het dus nu al de 2de spiegel die dat doet.

De eerste viel binnen de garantie de 2de niet meer .

Het betreft hier een 3,5 jaar oude MCV die nooit door de wasstraat gaat maar met de hand word gewassen.

Vind dit wel erg raar 2 spiegels binnen die tijd en nog geen 50000 km.

Hoor het graag van jullie.

• Bogaerts

Bij mij gaat het in beide gevallen dus om de veer die het glas op zijn plek houd.

Dat de wasstraat geen verschil maakt weet ik maar zijn nog mensen die die fabel geloven, dus even aangegeven om een te grote discussie tegen te gaan.

• hoeijenbos

14 dagen geleden rechter buitenspiegel, het glas hing er los in, onder garantie gerepareert.

Er was niet tegen aan gereden, ik ga wel eens in de 6 weken door de wasstraat,

klapt ook af en toe de spiegel in.

Oorzaak, kan voorkomen zegt de garage alles wat (elektrisch) beweegt kan stuk gaan.

gr kees

• DerRudy

Dus het gaat hier om de elektrische bediende spiegel, dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht.

Vaak zijn het de handbediende spiegels waarbij dit optreedt, dus zeker een aandachtspunt.

Is het bekend welk bouwjaar/maand/type uitvoering het hier betreft?.

In de winter als alles stijf bevroren is wil dit wel eens voorkomen, maar met de huidige tempraturen is hier natuurlijk geen sprake van.

s,Winters als het mechanisme (in het spiegelhuis) helemaal bevroren is en men dan probeert de spiegel te verstellen dan wil dit wel eens mis gaan.

Je kan (voorzichtig overigens) het spiegelglas eenvoudig uit het spiegelhuis ‘wippen’, is het niet simpel op te lossen om de veer weer op zijn plaats te ‘zetten’.

Maar is er nog sprake van garantie, dit natuurlijk niet ‘onderzoeken/uitvoeren’.

Mgr.

Ruud

• DerRudy

@Bogaerts,

Een handbediende spiegel voor € 150, dat is echt de hoofdprijs (montage kosten daargelaten).

Op Ebay zie ik zelfs de handbediende spiegels compleet met glas (Fase I, zwarte uitvoering) staan voor iets van € 40.

Zie onderstaande link:

http://cgi.ebay.de/Ausenspiegel-Spiegel-Dacia-Sandero-08-manuell-rechts-/290444329211?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item439fd4c0fb

mgr

Ruud

• DerRudy

Ho ho ho,

Update,Update

Ik zie nu dat het gaat om de linker uitvoering en met het handje van binnenuit te verstellen.

Via Ebay zie onderstaande link compleet incl verzendkosten € 27,40.

http://cgi.ebay.de/SPIEGEL-links-schwarz-manuell-DACIA-LOGAN-ab-04-07-/230587126016?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item35b0105100

mgr

Ruud

Zo, en nu ga ik offline (naar de Dacia dag)