Goede kwaliteit/prijs garage voor onderhoude dacia logan Limburg

• Liefke1970

Hallo,

Wij hebben afgelopen vrijdag (ja op vrijdag de 13e :P ) een nieuwe Dacia Logan:D gekocht bij garage Heurkens in Roermond. Zelf wonen we in Heerlen, daar zijn we eerst geweest maar daar werden we gevoelsmatig niet serieus genomen. Nou weten we ook dat Kerres (renault dealer zuid-Limburg) failliet is gegaan en overgenomen door Hekkert (opel dealer zuid-Limburg) waar we niet zo'n hoge pet van op hebben. Bij Kerres zeiden ze dat de eerste beurt zou moeten plaats vinden bij 15000 km en we dan moesten denken aan 320 euro. Nou heb ik in dit prikbord al gelezen dat er grote verschillen zitten tussen de diverse garages wat betreft onderhoudsbeurten. Is er iemand hier die weet waar wij in (zuid) Limburg het beste terecht kunnen voor de onderhoudsbeurten?

Grtz, Ineke

• thei

Je zou ook eens in Duitsland of Belgie kunnen kijken,als je niet graag bij de Hekkert/Kerres groep gaat,is het voordeel van in Zuid-Limburg wonen

Persoonlijk heb ik heel goede ervaringen met een Duitse Fiat dealer,scheelde me vaak bijna 200 euro voor een standaard grote beurt tov de dealer in Geleen waar ik absoluut niet tevreden over was,wel een nieuwe auto verkopen maar daarna alles knudde.

• LED-Lightning

Bij auto Heurkens in Weert was ik voor de 1e service beurt bij 15000 km precies 65 Euro kwijt. Is meer dan wat veel anderen kennelijk hoeven te betalen (35 Euro), maar nog steeds een schappelijke prijs en duidelijke afspraken vooraf met prima service.

• HenkM

Bij Kerres zeiden ze dat de eerste beurt zou moeten plaats vinden bij 15000 km en we dan moesten denken aan 320 euro.

Ik weet niet wie die uitspraak heeft gedaan bij Kerres. Die eerste beurt is een inspectiebeurtje waarbij NIETS hoeft te worden vervangen. Voor de MCV heb ik bij 15.000 km €35,- betaald. Voor de 30.000 km beurt (incl. olie en filter) lag de “schade” zwaar onder de €200,-

In deze slechte tijd (voor de dealers heb ik met €65,- ook vrede (voor die €30,- verschil ga ik niet het land af rijden).

Hoe dan ook ga ik dinsdag met de Sandero van mijn schoonouders voor hun 1e beurt (1 jaar oud, 2.000 km gereden!!!). Ik kan er op wachten en binnen 45 minuten klaar. €350,- is dan natuurlijk NOOIT te verklaren en gezien mijn evaring bij Kerres zal dat ook niet gebeuren.

Ik laat het i.i.g. nog wel weten.

Tot nog toe ben ik zeer te spreken geweest over Kerres en merkte geen verschil in behandeling t.o.v. de (lange) tijd dat ik Renault heb gereden. Of dit gaat veranderen door gewijzigde organisatie: de tijd zal het leren. In de afhandeling van koop tot aflevering Duster (enkele weken geleden) en de nazorg (nog bestelde spullen) merk ik geen enkel verschil en ben nog steeds happy bij Kerres.

• Jubbels

???? Kerres failliet en overgenomen door Hekkert??

Heb je daar een bron voor?

Weet wel dat Kerres vorig jaar Koelman (citroen) heeft overgenomen en dus nu dealer is voor Renault, Kia, Nissan, Citroen en Dacia.

Vorig jaar heb ik mijn MCV gekocht bij Kerres en ben heel correct behandeld.

Ook het bestellen van een extra sleutel met AB ging prima en het bestellen van een verloren stuk van de dakrail was in 2 dagen bekeken.

Volgende maand moet ik voor de eerste beurt, maar met € 320,00 zal ik zeker niet akkoord gaan. Kan het me niet voorstellen.

Ze hoeven toch alleen maar te doen wat door Dacia is voorgeschreven?

Met Hekkert heb ik inderdaad ook niet zo'n goede ervaringen.

• HenkM

Zo net terug van het “beurtje” voor de Sandero.

Kosten voor de beurt: € 65,- (en géén 320!!!).

Behandeling zoals ik gewend ben en was: netjes, correct en adequaat.

Ik vraag me echt af hoe je aan de informatie komt (prijs en overname): klopt helemaal NIETS van.

Ik blijf met mijn Duster en de Sandero van mijn schoonouders i.i.g. lekker naar Kerres gaan (tu) .

• Liefke1970

Dat valt gelukkig mee, wel meer dan gemiddeld maar geen reden om het ver weg te gaan zoeken. Wij zijn in Heerlen geholpen door een wat oudere verkoper, hij heeft ons netjes en correct te woord gestaan hoor maar voor ons gevoel werden we niet serieus genomen. Aan hem hebben we ook gevraagd wat de prijzen van de beurten zouden zijn.

Wat betreft de overname door Hekkert: destijds zijn alle auto's door de importeur uit de garage gehaald en heeft in de krant gestaan dat ze overgenomen werden door Hekkert.

Met Kerres hebben wij helemaal geen ervaringen dus ook geen negatief beeld, het idee dat Hekkert de touwtjes in handen heeft maakt ons huiverig omdat we van Hekkert wel negatieve ervaringen kennen (ouders, vrienden en collega's)

• Jubbels

Liefke1970 Schreef:

——————————————————-

>

> Wat betreft de overname door Hekkert: destijds

> zijn alle auto's door de importeur uit de garage

> gehaald en heeft in de krant gestaan dat ze

> overgenomen werden door Hekkert.

>

Je zegt destijds, wanneer was dat dan? en in welke krant heeft dit gestaan?

Kan me niet herinneren dat dit ooit in LD/Limburger heeft gestaan.

En in het faillisementenregister komt Kerres niet voor.

Wel heeft Hekkert de failliete Saabdealer Kompier overgenomen.

• snotneus

Beste allemaal,

Gravend in mijn geheugen, meen ik dat de showroom waar nu Kerres in gevestigds is, leeggehaald is. Ongeveer 1 jaar geleden.

Daar ik niets meer hierover kan terug vinden, en weet het niet zeker.

Zou het de Nissan Dealer geweest kunnen zijn?

Er is veel te doen geweest in autolandmet de overnames van Hekkert en Kerres.

Ook zijn wat bedrijven verhuisd, mede door overnames.

Allemaal heel verwarrend.

Heeft eerder de Deawoo garage gezeten waar nu Kerres gevestigd is? Dan moet het dat zijn.

Deawoo was wel over naar Hekkert, maar daarna van naam veranderd, en dit prijkt nu ook niet meer aan de gevel van Hekkert.

Nog meer verwarring dus.

Ik moet wel een aantal zaken door elkaar gehaald hebben, een vergissing dus.

De berichten zijn dus niet juist, en mijn excusses voor de verwarring.

• Jubbels

Nissan dealer was Luxam.

De heer Lux van Luxam was echter ook directeur van Kerres.

Luxam is gestopt en de activiteiten zijn overgenomen door Kerres.

Kerres heeft toen ook Koelman (Citroen) overgenomen alsmede Janssen (Kia)

Toen ik in juni 2009 mijn Dacia bestelde was Kerres al dealer voor Renault, Dacia, Citroen, Kia en Nissan en dit is nu nog steeds zo.

Als je in Zuidlimburg een Renault dealer zoekt kom je uit bij Kerres.

Er is ook nog een kleine Renault dealer in Stein, Vaassen maar of die ook Dacia heeft weet ik niet.

Hekkert had ook het dealerschap voor Mitsubishi maar nu is dat ook niet meer zo. Hebben nog Opel en Saab.