ruitenwissers Acion

• HenkM

Qua maat is 60 / 55 (L / R) m.i. optimaal.

• sergeh

Ok bedankt dan ga ik ze zeker halen >:D<

• Mathijs

Hoi Morris,

Ik heb de afgelopen dagen gemerkt dat de originele wissers van de Duster aan de kleine kant zijn.

Kun je mij vertellen welke maat voor de Duster het beste is?

De maat die HenkM aangeeft, is die goed, of heb jij een andere maat wissers?

Alvast bedankt.

• Avaka

Bosch 608s heeft links een wisser van 60cm en rechts 1 van 55cm. Dit is het maximale wat op een Dacia gemonteerd kan worden. De wissers overlappen elkaar in het midden een heel klein beetje maar raken elkaar niet. Je hebt dan het voordeel van het maximum wis bereik, de driehoek onder de spiegel is op zijn kleinst.

• j.eijkenboom3@hotmail.com

Ben ik dom of ben ik dom. Heb ruitenwissers van action gekocht voor een mitsubichi colt, maar snap er geen reet van hoe die gemonteerd moet worden. Buurman gevraagd maar die snapt er ook niks van.

• LED-Lightning

Even inkoppen: waarop probeer je de ruitenwissers te monteren, op een Mitsubishi of een Dacia?

Is maar gekheid, ongeacht hoe het zit, er is vast wel iemand die wil helpen

- Doe anders even een fotootje van de ruitenwisserarm en van de ruitenwisser, wie weet kan er dan geholpen worden met tips

- Zitten er eventueel nog andere opzetstukjes bij de wissers?

zelfs ik kan een ruitenwisserarm verwisselen, dus echt heel moeilijk kan het niet zijn ;-)

• frankieboy001

misschien heb je iets aan deze link

ruitenwisser

ik was ermee geholpen.

Je zou hier ook eens kunnen kijken

Ruitenwisser

Gr en succes

Frank

• mcvjournaal

Bestaat de wisserarm uit een simpele haak, dan is het gewoon het klepje openklikken, de wisserarm doorsteken, aantrekken , klepje sluiten en klaar.

Heb je een afwijkend systeem dan ben je aangewezen op de hulpstukken en dan helpt hopelijk deze afbeelding:

Succes,

Herke

http://mcvjournaal.punt.nl/

• Avaka

Zal hier een bekentenis doen………….

Avaka is best wel technisch en enigszins onderlegd op dat gebied………………………..

Maar ook ik zit altijd te klooien met ruitenwissers. Het lukt me uiteindelijk prima hoor. Maar altijd twee keer kijken, en altijd de ruitenwisser verkeerd om of het opzetstukje in spiegelbeeld.

Het vervangen van ruitenwissers is een crime. It sucks! (in goed Engels).

De meeste garagisten hebben er nog moeite mee dus verwijt je zelf niks.

Raar dat er nog steeds geen standaard is. Waar is Europa als je haar echt nodig hebt? :)