wie heeft er al een duster op gas?

• Lien78

De mijne gaat woensdag en donderdag naar Bochane Veenendaal voor gas. Ben héél benieuwd! Mijn oude Terios haalde de 1 op 10 niet, dus als de Duster dat wél haalt ben ik al heel happy. Wel jammer dat de boorcompu dat verbruik niet aan gaat geven. ;) Daar heb ik dan ook mooi niks meer aan, denk ik.

• ger 52

Lien, de mijne doet het al op gas, maar de verbuiksmeter geeft ook gewoon aan bij gasverbruik. volgens mij ook het gasgebruik want ik merk een ongeveer 10% hoger gebruik. Ik ga uit van 1 op 10 op lpg

• DerRudy

Op zch kan de dealer middels een aantal parameters de boordcomputer aanpassen op het gebruik van LPG ipv Benzine.

Maar ‘Niks voor Niks’ ik denk dat die actie een ‘uurtje factuurtje gaat opleveren’ dus leg dit eens voor aan je dealer.

Kleine aanpassing op het volume van de 5P uitvoering, hier hangt een 69L (Bruto) onder het MCVtje.

LPG rijden maakt het autorijden (lees: tanken) weer een beetje een feestje.

Mgr

Ruud

• HenkM

Vandaag de Duster afgehaald na LPG montage. Middenarmsteun zit er nu ook in (wat heb ik dat ding gemist). Zwarte beschermfolie op de achterbumper zit er ook netjes op.

Over het rijden op LPG is werkelijk NIETS te vertellen, je merkt het gewoon niet (net als bij de MCV trouwens).

Foto's zijn toegevoegd en hier te vinden:

Foto's

• ger 52

Rij kort met mijn duster op gas, maar toen ik de auto ging halen stond het gasmetertje, met vanb die ledjes al op rood. In der veronderstelling dat de gasinbouwer en maar een paar liter gas in had gestopt ben ik gaan tanken, er ging iets van 38 liter bij. Toen waren, op een na, alle ledjes groen. Na 200 kiilometer begon het rode ledje al te branden, maar volgens mij moet er zeker nog 30 liter inzitten. Ik ga de tank maar eerst helemaal leegrijden, maar de meter is bij mij wel heel onnauwkeurig. Wie heeft hier al ervaqring mee?

• DerRudy

@Ger 52,

Het niveaumetertje (de ledjes) dienen (software matig) afgesteld te worden aan de inhoud van de tank, het gasinbouw station heeft waarschijnlijk dit vergeten.

Dus neem even contact op met het inbouwstation.

mgr

Ruud