8v of 16v

  • ptr

    hallo,

    ik zit te twijfelen voor 8v of een 16v mcv te kopen ik rijd 22500 km per jaar en we maken reizen naar italie van 6000km of meer ,en wat is het verbruik ik zie zoveel verschillende verbruiken van 1op10 tot wel 1op14+

    dus graag helepie

  • Jubbels

    Anderhalf jaar geleden zat ik ook met deze vraag.

    Zie het topic: Topic

    Ben toch voor een 1,6 16V gegaan en heb er zeker geen spijt van.

  • DirkW

    Als ik jou was met jouw kilometrage zou ik de 16v nemen met LPG3 installatie. Die heb je binnen twee jaar terugverdiend en daarna is het verschil met de 8v ook snel terugverdiend (en daarna bespaar je nog veel meer) en rij je al die tijd wel met een krachtiger en soepeler motor…..

    (aannemende dat je in NL woont, ik weet niet of dit ook voor BE op gaat….)

    Dirk

  • ptr

    alle bedankt voor de info.

    ik ga voor de 16V,ben al bij de dealer geweest nu willen ze mijn auto van net 3 jaar niet hebben weer een probleem.

    maar zijn ook op te lossen.

  • LED-Lightning

    Gewoon eens bij een andere dealer langsgaan? Gewoon je geld ergens anders naartoe brengen dan…

  • ger 52

    uh???? geen drie jaar oude auto willen inruilen? wat een arrogantie, de prijzen van occasions trekken juist weer aan. Heb je dan zo'n incoulante auto? Er zijn gelukkig meer dealers in dit land! succes

  • GJ

    De 16V is moderner, zuiniger en sterker dan de 8v en kost maar een klein beetje meer. Keuze lijkt me makkelijk dan.

  • remcora

    Ik heb de 8v, was geen bewuste keuze. De auto bevalt prima, rijdt goed en rustig en het verbruik is laag. (6.4/100) Ik heb begrepen dat als je veel moet trekken dat de 16v soepeler en krachtiger is.

    Ik heb er in de bergen geen enkele hinder van ondervonden. Overigens rij ik ongeveer 16000p/jr. Succes met de keuze.

  • mcvjournaal

    De 16v heeft inderdaad de meeste pk's, maar of het daarmee de beste trekauto is waag ik de betwijfelen.

    De 16v geeft het maximale koppel pas bij 3750 toeren en de 8v doet dat al bij 3000 toeren en dat rijdt toch (vooral in de bergen) een stuk rustiger.

    Herke & Brigit

    http://mcvjournaal.punt.nl/

  • LED-Lightning

    Daar heb je een punt, Herke (of Brigit), niet alleen het vermogen, maar ook het moment waarop dat vermogen vrij komt is belangrijk, zo had ik er nog niet tegenaan gekeken! (tu)