ruitenwissers duster

• ger 52

De Duster is voorzien van wat ielige matig uitgevoerde ruitenwissers, die slechts een gedeelte van de ruit kunnen bestrijken. Volgens mij kunnen er grotere en betere op. Wie heeft hiervoor een suggestie?

• HenkM

Bosch Aerotwin (60 / 53 cm).

• Avaka

Bosch 608s heeft links een wisser van 60cm en rechts 1 van 55cm. Dit is het maximale wat op een Dacia gemonteerd kan worden. De wissers overlappen elkaar in het midden een heel klein beetje maar raken elkaar niet. Je hebt dan het voordeel van het maximum wis bereik, de driehoek onder de spiegel is op zijn kleinst. Nadeel: ze zijn niet echt goedkoop (iets van 35 Euro). Zelf rij ik nu 2 jaar met mijn MCV en heb nu mijn 3e setje erop. Prima wisser.

• B@TO

@Avaka

Probeer de wisser van Action eens, kosten nog geen 3 euro pst kun je elk seizoen van het jaar nieuwe plaatsen en dan kom je nog niet aan het bedrag van de Bosch wissers. :P

Voordeel is dat je ze per stuk kunt kopen dus als je alleen bestuurder kant of achter eens moet vervangen hoef je geen complete set te kopen.

Gr BATO

• Jubbels

Ik denk dat dat wel meevalt. Althans met flatblades.

Als je ziet hoe soepel de flatblades tov de gemonteerde wissers over de ruit gaan dan hoeft het motortje minder kracht te leveren.

• Ed

Inderdaad na 2 x te hebben gereden tijdens proefritten komen de wissers erg zwieberig over. Verkeerde bezuiniging lijkt me voor de Duster. Maar ervaring van andere gebruikers delen met elkaar kan geen kwaad in deze.

• Avaka

Nieuwe auto's hebben vaak de eigenschap dat de ruitenwissers nog niet goed kunnen wissen omdat er een soort ‘aanslag laagje’ op de nieuwe ruit ligt.

Dus niet direct andere wissers kopen, eerst de ruit goed schoon maken. Is het dan nog niet goed of vind je de wis ruimte te klein dan kan je altijd andere (betere) wissers kopen.

• tonnie

hallo,

ik heb vandaag de wissers van mn duster vervangen door door n set valeo ( prijs 55 euro) links 60 cm was 50cm en rechts 55 cm was 50cm nu de ruit geheel schoon en dan ook echt schoon dit is vandaag in de buien gebleken ,met de standaard wissers werd je moe van t turen ook na de ruit grondig gereinigd te hebben

• Henk

Vanaf het moment dat ik de Sandero heb ,( 18-06-2010 ) vind ik de ruitenwissers slecht,

allemaal strepen ik dacht eerst daar zit vuil tussen, of er is een kleine beschadiging aan het rubber, ik heb er al zowat 6000 km, opzitten , en denk er over om vandaag of morgen de garage te bellen,

verder ben ik erg tevreden,

Vr,Gr. Henk

• adriaan van Hoorn

vavaf 4 september, kwaliteitsruitenwissers in de aanbieding bij ALDI. slechts 13,99 euro per set.Doe hier je voordeel mee.