Net gebeld door de dealer. Hij had slecht nieuws.:X
Mijn Duster zou morgen 21-08 afgeleverd worden maar er worden op moment door RDW geen kentekens verstrekt op de Dacia Duster omdat deze opnieuw door RDW een type goedkeuring moet gaan krijgen.
Schijnbaar is er iets aan de auto veranderd en moet de Duster opnieuw een keuring bij RDW ondergaan.
Dit betekend dat niemand nu op een Duster een kenteken krijgt en alle afleveringen uitgesteld worden.
De dealer hoopt dat eind volgende week alles geregeld is. Hij kan er zelf niks aan doen maar vind het heel erg vervelend.
Heb de Renault importeur gebeld en deze hebben het verhaal bevestigd.
Ik was natuurlijk op zijn zachts gezegd not amused en heb een dossier aanlaten maken omdat ik vind dat ik daar geen dupe van mag zijn dat er iets veranderd is en ik mijn auto gewoon wil hebben. Krijg nog bericht van importeur terug. Ze gaan uitzoeken wat er precies veranderd is.
Hierbij loop ik natuurlijk ook weer extra risico omdat ik nu weer minimaal een week langer met de auto moet blijven rijden die in principe verkocht is en je zal dan net zien dat er iets mee gebeurd.
Vind het een slechte zaak van Renault.
(volgens de dealer was er afgelopen weken met de Clio ook zoiets aan de hand.)
Nou ik zal ongedulig weer een weekje moeten wachten. Het erge is dat de auto al helemaal kant en klaar staat.
Gr. Ron