Duster geen type goedkeuring RDW

• RonG

Net gebeld door de dealer. Hij had slecht nieuws.:X

Mijn Duster zou morgen 21-08 afgeleverd worden maar er worden op moment door RDW geen kentekens verstrekt op de Dacia Duster omdat deze opnieuw door RDW een type goedkeuring moet gaan krijgen.

Schijnbaar is er iets aan de auto veranderd en moet de Duster opnieuw een keuring bij RDW ondergaan.

Dit betekend dat niemand nu op een Duster een kenteken krijgt en alle afleveringen uitgesteld worden.

De dealer hoopt dat eind volgende week alles geregeld is. Hij kan er zelf niks aan doen maar vind het heel erg vervelend.

Heb de Renault importeur gebeld en deze hebben het verhaal bevestigd.

Ik was natuurlijk op zijn zachts gezegd not amused en heb een dossier aanlaten maken omdat ik vind dat ik daar geen dupe van mag zijn dat er iets veranderd is en ik mijn auto gewoon wil hebben. Krijg nog bericht van importeur terug. Ze gaan uitzoeken wat er precies veranderd is.

Hierbij loop ik natuurlijk ook weer extra risico omdat ik nu weer minimaal een week langer met de auto moet blijven rijden die in principe verkocht is en je zal dan net zien dat er iets mee gebeurd.

Vind het een slechte zaak van Renault.

(volgens de dealer was er afgelopen weken met de Clio ook zoiets aan de hand.)

Nou ik zal ongedulig weer een weekje moeten wachten. Het erge is dat de auto al helemaal kant en klaar staat.

Gr. Ron

• wimpie

Misschien met dank aan de ANWB !!!!!

• midget

Ik heb gelijk mijn dealer gebeld want mijn duster wordt volgende afgeleverd. Hij weet van niets en heeft er gisteren nog een op kenteken gezet.

Want ja ik wordt ook wel zenuwachtig ik had hem al op 4 mei besteld.

• bassie

Ga mijn duster vanmiddag ophalen.

Vorige week vrijdag binnengekomen bij dealer en deze week kenteken aangevraagd.

Kenteken is met NFB erin dus van deze week. Geen idee waarom ik wel en jij niet.

Bij mij gaat het trouwens om de gewone 2x4 duster, misschien dat dat uitmaakt.

• ger 52

Laat je niet gek maken, er is iets als een Europese toelating. Zal hooguit een administratieve handeling zijn. Kan niets met het ANWB verhaal te maken hebben.

• RonG

Heb nogmaals naar importeur gebeld.En ze geven aan dat het echt klopt.

Is ook met de afgelopen weken met de Renault Clio aan de hand geweest.

Het kan een heel klein verschil zijn met uitvoering of iets anders en dat moet dan aangepast worden.

Ik heb een zilvergrijze Duster Laureate 1.6.16v 2X4 met alle beschikbare opties erop gekocht.

Mogelijk dat bij een iets andere versie niets mee aan de hand is en daar wel kenteken op afgegeven wordt.

Gr. ron

• frank

hallo ron dat is balen ik krijg dezelfde ald jij op 1 september geleverd ok zelfde dealer hoop dat het snel opgelost zal zijn snap niet wat er aan de hand is hou me op d ehoogte aub als je wil kan ik je mijn msn wel sturen

• bassie

Moet dan maar bedenken dat er iets is aangepast (iets fundamenteels) waar hij dan beter van wordt.

Mijn uitvoering is de meest basic …. de duster duster dus.

Vind jammer dat alles in pakketten is gestopt en niet a la carte.

Wilde bijvoorbeeld wel de donkere koplampen maar geen zilvergrijs middenconsole.

Ga hem zelf in de loop van de tijd dan maar naar mijn zin maken.

• PD3JCW

/off topic/

Zwarte koplampen kun je hier bestellen:

http://lzparts.de/index.php?page=product&info=263&xb6469=b1313dd5b3bfdcc77f68316551627728

/on topic/

:)-D

• frank

ron ik heb net renault aan d elijn gehad en er word gezegd dat rdw vanaf maandag weer de duster weer een kenteken krijgt dus ff met janssen bellen en snel ophalen dan hoop dat het zo is