Speakers Sandero

• frankieboy001

Vanmiddag heb ik gekeken of er bedrading aanwezig is in de achterportieren van mijn Sandero, om nog 2 speakers aan te sluiten.

Ik ben wel bedrading tegen gekomen zowel links als rechts, maar weet nu niet of deze voor de speakers zijn.

Ze lijken mij ergens aan vast te zitten, maar zou niet weten waar ze voor zijn. Heb namelijk geen elec. ramen.

Wie kan mij een beetje op weg helpen.

M.vr.gr.

Frank

:S

• Jubbels

Bij de MCV zijn de kleuren voor de speakers achter als volgt:

Rechts achter: groen en wit

Links achter : oranje en roze

Waarschijnlijk zijn voor de Sandero dezelfde kleuren gebruikt.

Je kunt ook ff de radio losmaken en kijken of het speakergedeelte van iso-stekker 8 draden heeft.

Welke kleuren zie jij bij je Sandero in de achterportieren?

• frankieboy001

Hoi Jubbels,

Ik zal morgen in mijn pauze even kijken naar de kleuren van de draden.

Vind het alleen zo vreemd dat ze aan beide kanten vast lijken te zitten, zal morgen eens wat harder trekken.

En dat ik zelf niet op het idee ben gekomen om naar de iso-stekker te kijken.

Dus morgen in de pauze weer iets te doen en ik zal de bevindingen hier neerzetten. misschien dat iemand er nog iets aan heeft.

Gr

Frank

• Jubbels

Als het de draden van de speakers zijn lopen ze door de gebogen rubber buisjes tussen de deur en de stijl.

Zitten die rubberen buisjes aan de achterdeuren?

Let op, de draadkleuren aan de iso-stekker zijn anders omdat ze nog via een connector lopen.

Met een eenvoudige multimeter kun je tussen de iso-stekker en de draden in de deuren meten. Weet je het zeker.

• B@TO

@ frankieboy001 en Jubbels

Zitten hier ook eventueel de voedingskabels voor de centrale deur vergrendeling? Bij mijn Sandero Ambiance dit ook eens gecontroleerd voor eventueel speakers in de achterdeuren en had het zelfde idee of dat de kabels die achter de speaker frontjes liggen vast zitten.

• Jubbels

Ja, kunnen ook de draden van de centrale deurvergrendeling zijn natuurlijk.

Bij de MCV (waarschijnlijk ook Sandero) zijn de draadkleuren voor beide achterportieren groen en beige.

Weet niet of Frankie cv heeft.

Maar aan de iso-stekker moet je kunnen zien of er draden zijn aangesloten.

• frankieboy001

Vanmiddag in de pauze even gekeken en het zijn inderdaad de draden van de centrale deurvergrendeling.

Verder is er geen draad te vinden voor de speakers, dus dat word weer vogelen om de beste weg naar achteren te vinden.

Ook aan de iso-stekker is geen draad voor de achterspeakers te vinden, dus dat kan nog een leuke klus worden.

Heb net wel een verloop stekker gehaald voor de antenne, dus die mooie Blaupunkt kan vertrekkeb. Die heeft het dus nog geen week vol gehouden.

Ooh volgens mij was er ook de vraag wat voor een daas ik had.

Ik rij nu bijna een week trots rond in een witte Sandero Ambiance 1.2, in Haarlem en omgeving.

Gr

Frank

• B@TO

@frankieboy001

Kijk eens op de site van Opa Rene, hij heeft hier diverse tips en tricks staan, en ook voor het aan leggen van speakers in de Sandero.

zie onderstaande link:

http://fotosite.woelmuis.nl/dacia/Page2.html

succes,

Gr BATO

• mark

Jammer dat de site van woelmuis niet meer werkt, misschien ergens anders ?

(Als de data nog ergens is zet ik het wel op mijn server)

• Richen

Beste Frank,

Ik hoop dat je inmiddels je achter speakers ingebouwd hebt, zoniet dan hierbij mijn beknopte werkwijze van mijn Stepway.

Speaker kap verwijderd, doorvoer rubbertje tussen portier/chasis aan beide kanten los gemaakt, speaker kabel doorvoeren (rubbertje een beetje samen kneden zodat de lengte ingekort wordt), kap van de gordel los geschroefd, speakerkabel naar benden doorduwen en gelijk de deurrubber in (deze kan je in z'n geheel losmaken van het chasis, soort witte plastic richel), Doorvoer rubber weer in portier/chasis “proppen”, gordelkap vastschroeven, speakerdraad onder bekleding laten lopen tot in de buurt van de middenconsole, deurrubber overal weer aandrukken, speakerdraad naar boven richting ISO-stekker geleiden, Ik heb in de iso stekker dezelfde klemmen gebuikt als die er al in zitten (soort krokodilbekjes) in het boekje gekeken waar links/rechts, +/- voor achter moet komen en daarna de draden geklemd en in de iso stekker geplaatst, ISO stekker aan de radio en… there was music.

In z'n geheel was ik 2 uurtjes bezig en daarzat al een hoop tijd in voor het verwijderen van de blaupunkt, de dealer zei dat de klemmen die erbij waren erbij hoorden. Niet dus, moesten soort saté stokjes zijn. Maar goed nieuwe radio (wattsound 4x 40Watt MP3-USB(opruiming bij de prijsmepper voor €10,-) zit erin met 4x Sony XS-F1336SE (€80,-) alles origineel weggewerkt en klinkt ruim naar wens. Met draad en kabelschoentjes e.d. was ik totaal €100,- kwijt. Helaas geen foto's of geluidsfragmenten. :-)

P.S. iemand nog intresse in een Blaupunkt Mp3 autoradio met 2 originele blaupunkt speakers en handleiding :-) (2 dagen gebruikt)