Beste Frank,
Ik hoop dat je inmiddels je achter speakers ingebouwd hebt, zoniet dan hierbij mijn beknopte werkwijze van mijn Stepway.
Speaker kap verwijderd, doorvoer rubbertje tussen portier/chasis aan beide kanten los gemaakt, speaker kabel doorvoeren (rubbertje een beetje samen kneden zodat de lengte ingekort wordt), kap van de gordel los geschroefd, speakerkabel naar benden doorduwen en gelijk de deurrubber in (deze kan je in z'n geheel losmaken van het chasis, soort witte plastic richel), Doorvoer rubber weer in portier/chasis “proppen”, gordelkap vastschroeven, speakerdraad onder bekleding laten lopen tot in de buurt van de middenconsole, deurrubber overal weer aandrukken, speakerdraad naar boven richting ISO-stekker geleiden, Ik heb in de iso stekker dezelfde klemmen gebuikt als die er al in zitten (soort krokodilbekjes) in het boekje gekeken waar links/rechts, +/- voor achter moet komen en daarna de draden geklemd en in de iso stekker geplaatst, ISO stekker aan de radio en… there was music.
In z'n geheel was ik 2 uurtjes bezig en daarzat al een hoop tijd in voor het verwijderen van de blaupunkt, de dealer zei dat de klemmen die erbij waren erbij hoorden. Niet dus, moesten soort saté stokjes zijn. Maar goed nieuwe radio (wattsound 4x 40Watt MP3-USB(opruiming bij de prijsmepper voor €10,-) zit erin met 4x Sony XS-F1336SE (€80,-) alles origineel weggewerkt en klinkt ruim naar wens. Met draad en kabelschoentjes e.d. was ik totaal €100,- kwijt. Helaas geen foto's of geluidsfragmenten. :-)
P.S. iemand nog intresse in een Blaupunkt Mp3 autoradio met 2 originele blaupunkt speakers en handleiding :-) (2 dagen gebruikt)