Ik heb na aflevering van mijn MCV in 2008 zelf een afneembare trekhaak gemonteerd van Bosal type EcoFit.
Nu is inmiddels de pen waar de kogel mee vergrendeld word defect geraakt.
De plastick handel met vertanding is los gegaan van de metalen excentrische pen welke waarschijnlijk verlijmd was.
Is er iemand die dit ook al eens heeft gehad met dit type trekhaak, en hier al een passende modificatie / oplossing voor gevonden.
Ik denk dat ik de trekhaak een keer of 10 heb gebruikt, dus gebruiks slijtage zal het niet zijn.
Bosal heb ik al gebeld of dit een zwak punt is, maar deze ontkennen dit ondanks ze meteen wisten waar ik het over had en een nieuwe pen kunnen ze mij niet leveren omdat ik een particulier ben. Ik werd door verwezen naar een Bosal dealer om er daar 1 te bestellen. De trekhaak kon ik daarom even niet gebruiken i.v.m. dit defect. Bestellen duurt minimaal 2 dagen. Inmiddels heb ik als nood oplossing maar een gaatje door en door in de pen en het plastick geboord en daar een metalen pennetje in gezet zodat het plastick en de pen weer één geheel vormen, nu is de trekhaak voorlopig weer even te gebruiken.
Goeie service van Bosal (td) (td)