Afstandbediening van de auto

• Henk Vredegoor

Hallo beste mensen

Mijn Dacia sandero van 18-06-2010, heb ik nu al twee keer de portieren niet kunnen openen met mijn afstandbediening,

het viel me op dat het bij nat-vochtig weer gebeurde , gewoon met de sleutel openen, en dan na een ritje doet hij het weer ,

ben er nog niet mee naar de garage geweest, wat zou dat toch kunnen zijn,?

Vr. Gr Henk

• EricNL

Hoi Henk,

Ik zou er niet te lang mee rondrijden als ik jou was.

- Een wackelcontact kan vonken en zorgt voor een slechte verbinding. Waarschijnlijk een halve draadbreuk op een plek waar vocht blijft staan. (een afgebrandde auto brengt je ook niet ver)

- Antenne probleem in de auto of in de sleutel (misschien ontvangt of zend hij niet optimaal)

- een verbindingprobleem naar 1 of meer sluit motoren. Als die zich niet als open of gesloten melden, dan kan het zijn dat de regeleenheid denkt dat het openen niet nodig is omdat een sluitschakelaar al open staat, of juist gesloten. Dit is met goede uitleesapparatuur te bekijken maar wat je in zo'n situatie zou kunnen doen is je hoofd 45 graden omhoog doen, de sleutel tegen je keel houden en dan drukken. Niemand weet hoe het kan, maar je hoofd werkt dan als versterker.

Natuurlijk gewoon terug naar de garage gaan en zelf niet aan prutsen. Natuurlijk horen we hier graag wat de oorzaak nou was.

succes alvast!!!

• Ron

Wellicht maakt de knoopcel (batterij) in de sleutel geen goed contact?

Misschien zijn de contactpunten in de sleutel geoxideerd ? (maar dat lijkt mij niet, auto van 3 maanden oud)

Ik heb met onze Dacia Sandero van 29-7-2009 tot op heden geen problemen met de afstandbediening.

Lijkt me verstandig om terug te gaan naar de garage.

succes B)

• Rob

Heb ik ook gedaan met mijn hoofd maar toen ging mijn mond open???????????

• Zorro

Bij mij zakte mijn broek af in het Frans (België)….!

• GJ

Sterk verhaal, dat van je hoofd kantelen. Als je hoofd al als versterker werkt, dan betekent dat dat de sleutel geen sterk genoeg signaal afstraald. Slechte verbindingen IN de auto los je daar niet mee op.

• EricNL2

leuke grapjes mannen, inderdaad vind je een antenneprobleem in da auto niet mee. Wel handig als je mond daarmee open gaat. Misschien handig voor als je gaat uit eten en dan heel de tijd met die sleutel onder je kin hahaha.

Nee, maar even serieus, het werkt echt. Sta je bijvoorbeeld net buiten bereik en moet je anders de kou in… Ga oefenen en het werkt echt!!!! Enneh Rob, misschien als jij gaat oefenen moet je misschien een schaaltje borrelnootjes erbij nemen….

• EricNL2

Ohja Zorro, voor jou weet ik ook nog wel een toepassing……..

• Geinponem

EricNL Schreef:

——————————————————-

> maar wat je in zo'n situatie zou kunnen doen is je

> hoofd 45 graden omhoog doen, de sleutel tegen je

> keel houden en dan drukken. Niemand weet hoe het

> kan, maar je hoofd werkt dan als versterker.

Als het al werkt: wie is hier in godsnaam opgekomen???:S